11. maj 2011

Svinemørbrad steak med bagt kartoffelmos!


Lav en portion god smagfuld kartoffelmos, evt. krydret med
tørret oregano
½ svinemørbrad skåret op så det bliver et stykke mere eller mindre fladt stykke kød, som en steak.
krydret med
salt
peber og
chili og ristet hurtigt på en pande, på begge side, klem saften af
½ citron over steaken, læg den midt på en tallerken, som kan tåle at komme i ovnen.
Fordel kartoffelmosen rundt om mørbradsteaken, og læg
en pæn portion små tomater rundt i kartoffelmosen.
Sæt tallerkenen i ovnen på 200 gr. i 15 min.
Husk at lægge en bordskåner /træ skærebræt på bordet, inden du serverer denne skønne mørbrad steak!

2 kommentarer:

  1. Hej. Dejligt ser det ud.
    Når mit hoved er tom for ideer, kigger jeg lige "ind" til dig. Der er altid en spændende opskrift på tapetet.
    Ha en god dag, her regner det, det trænger vi også til.
    Hilsen Britta

    SvarSlet
  2. Kære Britta
    Det lyder dejligt, at min blog kan inspirere dig.
    Mørbraden smagte fantastisk!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!