24. marts 2011

Dobbelt kyllingbryst stegt på benet!

I går stod menuen på kyllingebryst stegt på benet, med ovnstegte kartofler og salat.
1 frisk kylling, skær lårene af og læg dem i fryseren til en anden dag, skær også Rygbenet ud!
Det dobbelte kyllingebryst, lægges i et lille fad, dryppes med
olivenolie, krydres med
salt
peber
chili
1 citron skæres i både, og pres saften fra et par af bådene over brystet, resten lægges ved siden af brystet, og brystet sættes i en 160 gr. varm ovn, i ca. 30-40 min. OBS. jeg lagde nogle hele fed hvidløg med i fadet, de var med skal.
_____
I et andet fad lægges nogle
små kartofler, der vendes i lidt
olie og krydres med
salt
peber og evt.
Provence krydderi, og de kommer også i ovnen
_____
Lav en salat efter smag!
Kødet var meget saftigt og det hele smagte skønt.

10 kommentarer:

  1. Åh, det er rart du er tilbage :-)

    SvarSlet
  2. Så hyggelig å møte deg igjen i Blogglandia! Når du i tillegg serverer deilig mat, blir jeg lykkelig.

    Ønsker deg en riktig fin dag!

    SvarSlet
  3. Kære Miri
    Jeg er også glad for at være tilbage:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Randi
    Ja, jeg har holdt en lang pause, grunden finder du nederst på siden.
    Jeg nød maden, det smagte skønt.
    Knus
    vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke
    Dejligt igen at se dine tallerkener med blå kant :) Og retter fra din hånd.
    Knud Hanne

    SvarSlet
  6. Kære Hanne
    Ja jeg kommer stille og roligt i gang igen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Jamen du er jo tilbage igen! Dejligt. Jeg har tænkt på dig og været lidt spændt på, om vi nogensinde 'så' dig igen.
    Det er helt umenneskeligt, hvad du har været igennem - så meget burde det slet ikke være tilladt, at et enkelt menneske skal igennem. Stakkels dig.
    Det er godt at høre, at du er kommet nogenlunde helskindet igennem det hele - et stort velkommen igen til blogland herfra :-D

    SvarSlet
  8. Kære Ellen
    Ja det har været en hård omgang, men nu går det faktisk godt!
    Jeg er glad for at være tilbage, selv om jeg ikke skriver så ofte som før, men det skal nu nok komme.
    Knus fra
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Vibeke, jeg har lige læst om hvad du har måttet gennemgå gennem de sidste mange måneder. Jeg håber, at alt er på rette vej og du igen har lyst til at blogge, så vi kan nyde godt af dine dejlige opskrifter og hyggelige kommentarer. Alt det bedste for dig. Knus fra Holland

    SvarSlet
  10. Kære Annette
    Ja det var en større omgang, men det går fremad.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!