2. august 2010

Kulmule med tomatsalat

I dag stod menuen på kulmule, med tomatsalat og kartofler
let enkel og meget smagfuldt!
! kulmulefilet (Jeg delte den i to) med skind lægges på risten i en fiskegryde, fileten dækkes med
tynde citronskiver og krydres med salt og
peber
2 dl. fiskefond hældes i gryden og låg lægges på gryden
Sæt fiskegryden i ovnen på 180 gr. i 20-25 min.
et par tomater skæres i skiver
1 rødløg skæres i skiver og arrangeres på en tallerken, Dryp
lidt olivenolie over, og krydr med
salt og
peber.
Tag fisken op, - prøv at fjerne skindet og pil nogle af citronskiverne af fisken, læg fisken på tallerkenen og server med kartofler, som evt. er vendt i lidt smør, eller server smeltet smør til.

6 kommentarer:

  1. Ejjjj tror snart at jeg skal have noget fisk... Mine tænder løber i vand.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Kære Marianne
    Fisk er en skøn spise, og vanvittig nemt at lave.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Hmmm hvad er en egentlig en fiske gryde ???

    SvarSlet
  4. Kære Marianne
    Det er en aflang smal gryde med en rist til at lægge fisken på, den er temmelig lang, derfor sætter jeg den i ovnen i stedet for bare at sætte den på komfuret, og da hele gryden er af metal, så egner den sig fint til ovnen.
    Du kan se den her!
    http://www.leonberg.dk/catalog/product_info.php?products_id=325
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke

    Åh, kulmule er sådan en lækker fisk :-)

    Knus Malou

    SvarSlet
  6. Kære Malou
    Ja det er en dejlig fisk, den er i torskefamilien, men den er mere smagfuld som torsk.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!