5. juli 2010

Culotte i Weberen, med havens grønt!

Min bror og svigerinde har grillet, og sendt fremgangsmåde og billeder!
Okse culotte med grøntsager fra haven
Nye mini gulerødder rå, de første bønner (de lilla) kogte sammen med mini spidskål.
Culotten i Weber grillen godt saltet på fedtsiden og moderat på bagside og sider også med peber.
Fuld oplukket i top spjældet 35-45 minutter, (alt efter hvor stegt den skal være,) og derefter trække under folie i 10 minutter.
Spidskålen skal kun lige være nok.

6 kommentarer:

  1. Meget flot farve! Jeg er også blevet fan af at grille culotte og cuvette - det bliver ca. en million gange bedre end den klassiske måde med at stege det i ovnen.

    Og så overdriver jeg ikke ;-)

    SvarSlet
  2. Kære Piskeris
    Min bror var også begejstret!
    Min svigerinde vil ikke have den for rød, det kan hun bare ikke med, men den ser flot ud.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke
    Ja, jeg kan kun være enig med Piskeris. En culotte bliver bare meget bedre på grill end i ovn.

    Jeg fik lige nærlæst indlæggene omkring at tilberede sous vide. Jeg gik i stå første gang, da Grydeskeens indlæg virkede så teknisk. Men jeg kan godt se, at det slet ikke er så vanskeligt. Det skal jeg bare have prøvet af. Kan man mon gøre det med andet end oksekød?
    Knus Hanne

    SvarSlet
  4. Har en Weber, men her kan man ikke få hverken culotte eller cuvette udskæring. Har aldrig prøvet at stege et stort stykke kød på grillen, men det ser lækkert ud.

    SvarSlet
  5. Kære Hanne
    Ja jeg har set at Grydeskeen også har prøvet med kyllingebryst, men da har han lavet det rigtigt, så vidt jeg kan se.
    Du kan se her:

    http://grydeskeen.dk/eksperiment-h%C3%B8nsek%C3%B8dsuppe-med-kyllingbryst-sousvide-spinat-forarsl%C3%B8g-og-chili/menu/forret/

    Du milde det var sgu en lang adresse, men det har laver der, vil jeg prøve, jeg skal bare lige "fedte" lidt for en slagter, så han vakumpakker det for mig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Lene
    Du kan få oksefilet med fedtkant, tror jeg, eller rettere, det kunne jeg da få, da jeg boede i la linea de la concepcion, på markedet.
    Det er lækkert med et godt stykke grillstegt kød.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!