12. april 2010

Superenkel pastaret

I dag var det igen en af de dage, hvor det bare skulle være nemt og hurtigt, for mine kræfter var ikke store, men helt ærlig, da jeg havde spist, fik jeg det faktisk bedre, så det er da en fin "bivirkning"

En pakke friske Tortelli med det fyld du har lyst til, mine var med valnødder og gorgonzola
olie kommes i en pande
1 skalotteløg finthakket og
1 fed hvidløg hakket ristes let og der tilsættes
1 tynd kotelet i strimler, rist dem og krydr med
salt
peber
timian
chili eller hvad du har lyst til, tilsæt
1 stor tomat skåret i ikke for små stykker, kog igennem, tilsæt
basilikum og
1 dl. fløde og
1 tsk. tomatpure, kog igennem
vend de kogte Tortelli i panden varm igennem og server, evt. med
friskrevet parmesan

Sådan, så kan det altså ikke blive meget nemmere, hvis man da ikke bare spiser de fyldte pasta uden sauce.

6 kommentarer:

  1. Uhmmm - Enkelt og lækkert :-)

    SvarSlet
  2. Kære Margrethe
    Lige netop:-)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Vibeke, hvor ser det dog lækkert ud. Skønt, når mad kan have så positiv en bivirkning.
    Jeg er frygtelig bagud med at læse blogs pga. et malerprojekt i stuen, så derfor har jeg slet ikke set de vidunderlige billeder fra jeres besøg på Restaurant Bind. Jeg kendte ikke restauranten, men den ser bestemt ud til at være et besøg værd. Også tak for dejlige billeder fra din have.
    Hav det nu rigtig godt.
    Knus

    SvarSlet
  4. Kære Annette
    Jeg så godt at du var igang med at male, og kan forstå, at det bare ikke var lige til:)
    Restarant Bind er absolut et besøg værd.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Ummmm det lyder lækkert... Nemt er nu også rart !!!

    Kaster mig endnu engang over salaten med rejer i dag... Mums

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  6. Kære Marianne
    Madlavning skal ikke være en pestilens, så det er en god ide, at variere mellem det nemme og det lidt mere krævende.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!