8. april 2010

Parpadelle med mørbrad chili, hvidløg m.m.

I dag lavede jeg lige en skøn pastaret, til min veninde og mig, det var en spontan ide, at vi ville spise sammen, og så var det jo bare at finde på noget, jeg havde lige købt en flot svinemørbrad til 40 kr, parpadellen havde jeg og vi kan begge lide mad, der er lidt hot, så her er resultatet!
Kog parpadelle pastaen,(7 min.) og hæld den op i en si.
1 svinemørbrad skæres i 1½ cm. tynde skiver, kommes i en plastikpose med
mel
salt
peber
paprika
2 hakkede hvidløg ristes i en sauter pande sammen med
chili, enten frisk eller i flager, mørbrad stykkerne tilsættes og ristes 1 min. på hver side og
2 store tomater, skåret i stykker tilsættes
¼ liter grøntsagsfond tilsættes, kog 5-6 min, tilsæt
2½ dl. fløde og kog yderligere 5 min. vend pastaen i kød blandingen, og kog igennem, tilsæt en stor håndfuld skåret
basilikum, vend blandingen og server!

6 kommentarer:

  1. Uhm det er vist en af de ekstra lækre pastaretter. Patsasovse med fløde er nu min favorit. Tak som altid for en skøn opskrift. KNUS♥

    SvarSlet
  2. Kære Tina
    Velbekomme, du kan bruge kyllinge filet, eller oksemørbrad i stedet for svinemørbrad.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke
    Fløde, chili, pasta ... ja, jeg kan kun tilslutte mig Tina :)
    Knus Hanne

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    Det var da bare også rigtig godt,og lige en af de ideer der kom, da vi helst skulle have maden på bordet i en fart.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Mmm...

    Lyder rigtig dejligt, men hvad er ideen med melet??

    SvarSlet
  6. Mener du 2 hele hvidløg eller 2 fed?

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!