1. april 2010

Kalvesteak med bagte tomater og ristet champignon

Jeg har det ikke særlig smart i dag, men jeg fik da lavet noget at spise!

1 lille klase tomater og
1 stor kartoffel i både, lægges i et ildfast fad med noget
olie, og krydres med
salt
peber
chili og
oregano, og sættes i en 190 gr. varm ovn i ca. 25 min. indtil kartoflerne er møre
3 store champignon klargøres, og ristes på en pande, i
olie og krydres med salt
peber
paprika og
limesaft, når champignoner er halvvejs færdige, lægges
1 kalvesteak som er krydret med
salt
peber og
limesaft på panden ca. 2 min. på hver side, tages af panden og hviler, hvis steaken er tyk, så giv den yderligere et par min. på hver side.

Arranger og server

2 kommentarer:

  1. Så er det da endnu mere imponerende, at du også får lavet aftensmad - det får jeg sjældent gjort, hvis jeg ikke er på dupperne. God bedring :-)

    SvarSlet
  2. Kære Piskeris
    Tak skal du have!
    Jeg prøver så vidt det er muligt, at få noget at spise, jeg får jo en del medicin, så jeg anser det for en nødvendighed, at der skal noget ordentlig mad til.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!