18. marts 2010

Ribeye steak med friske bønner, ovnstegte kartofler, samt champignon stegt i steak skyen!

Min bror leverer atter en opskrift på en ret som han serverede i går!
Egyptiske bønner, koges som normalt til de forsat er sprøde i saltvand , et lille tip - lad saltvandet koge op og kom så bønnerne i og lad det igen koge op, tag dem af varmepladen og lad dem trække sig møre.
Kartoftler skrælles og lægges i vand, derefter skæres de i passende stykker og de kommer ind ovnen ved 200 gr. i et smurt fad hvor de skal befinde sig ca 20 minutter.
Så kommer man steak på en varm pande med meget lidt smør de får en omgang med 5 til 7 minutter på hver side, tag dem af og dæk dem til
Champignon kommer på panden sammen med lidt fløde det hele står i ca. 7 til 8 minutter.
 

Og så er det bare at arrangere og servere
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Enkelt, men godt :-)
    Jeg var tilbage hos dig ogs læse om det helvedes køkken... sikke da et koncept. Det er gået fuldstændig hen over mit hoved, at det skulle komme, men jeg er da vist ikke gået glip af noget som helst... Jeg kunne se ovre hos Bente Hoffmann, at hun også havde været blandt tilskuerne.
    For søren da, en gang tåbelig spild af kostbar tid.
    Næh, må jeg så bede om 2 x Price og Annemad. Og de andre gode og hyggelige, som allerede findes.

    Til gengæld kan jeg godt se, at jeg bliver nødt til at få fat i Meryl Streep-filmen :-)

    SvarSlet
  2. Kære Ellen
    Ang. Helvedes køkken, så er du ikke gået glip af noget som helst, det var rædselsfuldt i mine øjne.
    Jeg blev simpelthen så skuffet over, at der ikke blev lavet noget fornuftigt, og så det råberi!
    Desværre ville min DVD afspiller ikke opføre sig ordentlig, da vi skulle se film, den skal renses, så det har vi tilgode, min veninde og jeg, men jeg har hørt meget godt om filmen!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke
    Det er da herligt, at du sådan har en gæstekok ind over din madblog ind imellem.
    Ser lækkert ud.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    Ja det er faktisk lidt hyggeligt, han sender af og til en opskrift og billeder, når noget har været ekstra godt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!