28. marts 2010

Ovnret med svinekød og grønt.

Jeg havde en ribbensteg liggende, og ville bruge noget af den, da den var for stor til en person, selv om den også kunne bruges til pålæg!

1 Pers.
2 stk. 3cm. brede stykker ribbensteg uden svær og ben, kom i en pose med
lidt olie
lidt soja
lidt blommesirup
salt
peber
paprika og
chili, vendes og drejes til alt kød er krydret, lad det trække 1 times tid.
I et fad kom der
1 stor bagekartoffel skrællet og i store tern
2 store champignon halveret
1 snackpeber i store stykker
1 stort løg i store tern
1 stor tomat i store tern
4 fed hvidløg med skal
2 spsk. balsamico
lidt olie
salt
peber
timian og
et par kviste rosmarin
Oven over fadet lægges en rist, hvorpå kødet placeres.
det hele sættes i en 170 gr. varm ovn i ca. 1½ time. Både kød og grønt vendes en gang undervejs.

6 kommentarer:

  1. Atter engang tak for inspiration - både til ribbenene her, men nok mest til tortellinifadet fra i torsdags.
    Jeg køber friske tortellini og andre former for frisk pasta i Sverige. De var meget længe om at 'komme med', hvad frisk pasta angår, men som en slags kompensation har de nu mange flere varianter end jeg finder her i Danmark.

    SvarSlet
  2. Også her sønden fra skal lyde en stor tak over al den inspiration jeg får fra dig, både i dagligdagen og som gæstemad. Tak, Vibeke.
    Jeg har lige set din svigersøns fantastiske billeder fra Broager mose. Hvor er de gode.
    En rigtig god dag til dig, Vibeke.

    SvarSlet
  3. Kære Elle
    Det glæder mig, at du kan bruge opskrifterne, og den med pastaen er bare dejlig hurtig og smagfuld.
    Det er skønt med de friske pastatyper, jeg køber altid mine i Tyskland, men jeg har set, at flere af mærkerne, også er kommet harhjemme.
    Det er dejligt at du også finder dem i Sverige, det er jo rigtig "feriemad".
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Annette
    Skønt, at opskrifterne kan gøre gavn, og det er dejligt, at få det at vide!
    Billederne er fantastiske, min svigersøn kan bare det der!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke

    Rustikt og lækkert ser det ud.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  6. Kære Hanne
    Ja der var ikke meget elegance over den middag, men du milde, den smagte godt!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!