16. marts 2010

Kyllingesuppe med masser af grøntsager

Endelig fandt jeg nogle kyllingebryst, som ikke var naturel marineret, altså fyldt med vand, det var Superbrugsen som havde dem i mandags.
I dag fik jeg lavet en skøn suppe med kyllingebryst og masser af skønne grøntsager

I ¾ l. hønsefond koges
2 stk. kyllingebryst i ca. 15 min. tages op og skæres i mundrette stykker
tilsæt
1 stor gulerod i tynde skiver
1½ porre i tynde skiver
1 stilk blegselleri i tynde skiver
½ rød peber i små tern
1 tomat uden kerner i små tern
¼ blomkål i buketter
Når det koger op, tilsæt kyllingestykkerne
Lad det koge i 10 min krydr med
salt
peber
chili
1½ dl. fløde tilsættes, kog op, og
tilsæt
1 kop ærter og hakket persille, og smag til med krydderier og et skvæt citronsaft. (det gør underværker ved suppen)

Server med flute!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!