11. marts 2010

Kødsauce dækket med kartoffelmos og gratineret med Mozzarella.


Det er ikke nogen opskrift idag, blot en god ide, så en gang kødsauce bliver spændende.
Opskriften på en luxus kødsauce finder du her
Lav en god kartoffelmos, bland lidt krydderurter i mosen:

Kødsaucen på gerne være lidt tør, dvs. ikke for meget sauce.
Hæld kødsaucen op i et fad der kan komme i ovnen, læg kartoffelmosen oven på, og læg skiver af frisk mozzarella på mosen, dryp lidt olie over, og lidt tørret oregano,
sæt fadet i en 200 gr. varm ovn, i 20-25 min. eller til overfladen ser lækker ud.

19 kommentarer:

  1. Det ser godt ud Vibeke !
    Lige noget for mig, det vente i ovnen til Søren kommer hjem torsdag aften.. Og nu mens vi venter på de nye kartofler er det godt med mos af de gamle..
    Ha´det godt min ven.

    SvarSlet
  2. Kære Mette
    ja det er en god ret, når man ikke gider stå og fægte i sidste øjeblik.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. God opskrift, Vibeke. Og kagen lyder bare så lækker.
    Jeg lavede bøf Lindstrøm i aften (med hakkede rødbeder og kapers inde i midten)
    Så ville jeg prøve at sætte dem i ovnen tilsidst. Først brunede jeg dem på panden - så på bagepapir på en plade og ind i ovnen ved 180 gr. Jeg ved, det skulle være 10 min v. 180 gr, men det blev lige 15 min.
    Men resultatet blev ikke godt. Der løb en masse kødsaft ud, og de blev tørre.
    Hvad gjorde jeg forkert????

    SvarSlet
  4. Kære Betty
    Jeg tror at det er fordi der var "grøntsager" i dem, jeg ville ikke sætte dem i ovnen, og hvis jeg gjorde det, så ville jeg have mere varme på, men det er sværere på grund af rødbederne.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Det er lige mig det der! Slurp! :-)

    SvarSlet
  6. Kære Piskeris
    Det var ikke så ringe endda!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kan du så stoppe, jeg bliver for sulten :):)

    Tror min aftensmad bliver en pariserbøf i ny forklædning :)

    Knus

    SvarSlet
  8. Det ser spændende ud, Vibeke - den idé ville jeg ikke være kommet på, men jeg er sikker på, det er lækkert :-)
    Klem og god dag til dig!

    SvarSlet
  9. Kære Pernille
    Det er igrunden lidt sjovt, jeg havde købt noget meget magert oksehak, fordi jeg tænkte på Pariserbøf, men da jeg stod med det, formede denne ret sig i mit hoved, så mit pariserbøfhak blev til kødsauce.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  10. Kære Madame
    Næ, det kom også bare lige, som du kan se under svar til Pernille.
    Men jeg fik en mail fra min svigersøn i dag, og han ville lave det i aften, så ideen er vist ikke så tosset.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Tak Vibeke, jeg tænkte også, om de måske skulle sættes i ovnen direkte i panden - sådan én der er egnet til det?

    SvarSlet
  12. Kære Betty
    Ja det ville absolut være bedre!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  13. Helt sikkert en god børne ret.
    God weekend Vibeke!

    SvarSlet
  14. Kære Lene
    Ja, - men så uden Mozzarella!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  15. Så er der lige skrevet indkøbsseddel. Det her skal vi prøve imorgen. Det ser bare SÅ lækkert ud. Håber det lykkedes :-)

    SvarSlet
  16. Kære Gitte
    Selvfølgelig lykked det, det er nemt, bare sørg for, at kartoffelmosen er fast.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  17. Ååååha da, mums, hvor smagte det godt! Især den kødsauce - hvor har du ret - det er total luxus!

    SvarSlet
  18. Kære Gitte
    Det glæder mig, at I kunne lide det, det er faktisk en opskrift som er inspireret af min afdøde mor, jeg har vel givet den lidt mere smag, men ideen er hendes.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  19. jonas7:21 PM

    hej vibeke

    den ret er seriøs god og sidder lige og nyder den lige nu det er hvertfald noget der skal prøves igen det er helt sikkert.

    så thumbs up for det vibeke :D

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!