7. marts 2010

Kalve culotte med hasselbagte kartofler, ægyptiske bønner og champignon sovs

Min bror er sygepasser i øjeblikket, min svigerinde har fået en dobbeltsidet lungebetændelse, så han har forkælet hende med ovenstående menu, og det skønne er, min svigerinde spiste, så det var dejligt.
Min bror sendte mig opskriften, og jeg syntes det ser så lækkert ud, at jeg giver den videre.

En 900 gram Kalveculotte af en 8 til 12 mdr. gammel kalv steges i 45 minutter ved 180 grader varmluft
Kartoflerne sættes ind samtidig i ovnen. Og bliver der, når stegen tages ud til hviletid i ca. 15 minutter, stegetermometer skal vise ca. 60- 65 grader
Bønner sættes over når stegen tages ud.

Sovsen laves af skyen i bradepanden og koger op i en gryde med letristede kvarte champignon, som lige har fået et klem citron, og smages til med salt, sukker og fløde.

4 kommentarer:

  1. Uhm det var da ren forkæelelse - håber at hun får det bedre hurtigt. Hvor fantastisk at du har fået lavet din egen blogkogebog. En fantastisk ide at få sin blog lavet til en bog. KNUS søde Vibeke♥

    SvarSlet
  2. Kære Tina
    Jeg håber også, at hun kommer over det i en fart!
    Ja det er lidt sjovt at få lavet de bøger!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Uhm, en rigtig lækker søndagsmiddag - lige noget jeg kan bruge til mine gæster i weekenden :-)
    Ha' en dejlig dag, Vibeke, klem!

    SvarSlet
  4. Kære Madame
    Ja det er en søndagsmenu, det syntes min bror tilsyneladende også.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!