17. marts 2010

Farseret kyllingebryst med parmaskinke og pasta i flødestuvet spinat


Menuen er til to personer
2 stk. kyllingebryst krydres med
salt
peber
paprika og ristes på panden
250 gr. hakket kyllingekød krydres med
lidt salt
peber
friskhakkede krydderurter
lidt rasp og et
lille æg
de to Kyllingebryst pakkes ind i hver sin halvdelen af farsen og pakkerne vikles ind i parmaskinke,
lægges i et ovnfast fad og sættes i en 180 gr. varm ovn, i 20 min. sammen med
4 halverede blommetomater som er kryret med en krydderurtesalt
Pasta koges
tøet spinat klemmes fri for væske
i en gryde kommes lidt
olie og
et finthakket fed hvidløg, spinaten kommes i gryden og
2 dl. fløde, Spinaten kommes i fløden og krydres med
Salt
peber
muskat.
Den kogte pasta vendes i spinatblandingen og koges igennem,
en håndfuld parmesan kommes i blandingen og vendes
Server med kyllingebrystet.

Dette er hovedretten til en almindelig tre retters menu som bestod af
Avocado med rejer
Farseret kyllingebryst med parmaskinke og pasta i flødestuvet spinat, og
Dessert med Mascarpone og Crème de Framboise (Hindbærlikør)

5 kommentarer:

  1. Bliver altså for sulten af at kigge med på din blog ;-)
    Har før set kyllingbryst med bacon eller skinke, men ikke farseret, det må prøves.

    SvarSlet
  2. Nå ja så sulten blev jeg nu heller ikke at du behøvede min kommentar 2 gange, men okay ;-)

    SvarSlet
  3. Kære Lene
    Jeg slettede den ene, men hvad når noget er godt, kan det godt gentages:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Vibeke

    Hold op, hvor bliver jeg lækkersulten. Det ser super godt ud.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  5. Kære Hanne
    Det var bare lækkert, og for en gangs skyld kunne jeg købe kyllingebryst, (og ikke hele kyllinger), for de var helt uden marinade af nogen art.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!