19. februar 2010

Nakkekotelet i godt selskab

En sauterpande med låg, der kan komme i ovnen, vil være perfekt, ellers må det hele hældes over i et fad og dækkes med sølvfolie.
1 nakkekotelet krydres med
salt
peber
paprika, steges i
olie
Når koteletten har fået lidt farve tilsættes
1 stykke gourget i bjælker
1 rødløg i både
½ peber i pæne store stykker
4-5 store champignon
5-6 små tomater
lidt citronsaft presses over champignon
Krydr med
rosmarin
timian
salt
peber
1 tsk. Tomatpure
1 dl. vand
Læg låg på, sæt panden i ovnen på 180 gr. i 20-25 min.
Samtidig sættes et fad i ovnen med krydrede kogte kartofler, eller kartoffelbåde.

Saucen bliver meget lækker og kraftig i smag, selv om der ikke blev brugt fond!

10 kommentarer:

  1. Åh altså - jeg elsker sådan en saftig kotelet i godt selskab :-)

    SvarSlet
  2. Kære Piskeris
    Det var også dejligt, og jeg trængte sådan til den slags grøntsager.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. SLURP - jeg ELSKER kotelletter!

    SvarSlet
  4. Kære Tina
    Det er også bare godt!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Hvor ser det bare lækkert ud og hvor er påskeliljerne flotte. Ret smart at de springer så hurtigt ud. Vil så gerne ha en pande der kan komme i ovnen. Må være næste køb til køkkenet! En dejlig weekend til sig. KNUS♥

    SvarSlet
  6. Kære Tina
    Jeg syntes, at det er ret fantastisk med de påskeliljer, de bringer "lys" ind i stuen.
    Den pande er næsten uundværlig for mig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kære Vibeke
    Det er er vist en tallerken fyldt med smag, du der fik lavet. Ser lækkert ud.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  8. Kære Hanne
    Ja, der var masser af smag, og en dejlig afveksling efter alle de grove grøntsager.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Det ser meget lækkert ud, Vibeke - lige noget for mig :-)

    Ha' en god søndag, klem!

    SvarSlet
  10. Kære Madame
    Ja det tror jeg det er.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!