14. februar 2010

En tur på OX-EN i Sønderborg

Min datter, svigersøn og jeg, havde en dejlig aften på
OX-EN Latino Steakhouse i Sønderborg
Vi fik Forret som var
Hjemmelavet kartoffel- og porresuppe
dertil lunt brød og smør
Hovedret,
Min svigersøn og jeg fik grillet ribeye med kraftig fedtmarmorering, der fremhæver oksekødsmagen. Den serveres med hvidløgssmør, bagt kartoffel med dressing og årstidens grønt. Min datter fik Oksemørbrad med dagens grønt
Dessert
Da fik vi alle forskellige retter.
Min datter fik en isdessert, min svigersøn fik en Lun belgisk vaffel med krokantis og karamelsauce,
Jeg fik Crépes Suzette, kaldte de det, men det var ikke det man kender som Crépes Suzette - det var pandekager med vaniljeis, chokoladesauce og frisk frugt
Maden var udmærket.
Skal de have stjerner, så bliver det fire ud af fem, for den type spisested, og grunden til, at de ikke får fem, er fordi, at der gik lang tid fra forret til hovedret, og vinen, som var husets rødvin, var lidt for "sprittet", som min datter kaldte det, og lidt for kold.
Priserne var ok, og vi fik en dejlig aften.
Absolut et besøg værd!
Billederne er taget af min Svigersøn!

2 kommentarer:

  1. Uha, det ser vel nok godt ud! Dejligt med en aften i byen i godt selskab - det er altså også rart at blive forkælet ind imellem :-)

    SvarSlet
  2. Kære Piskeris
    Det var dejligt med lidt opvartning, og det var også dejligt, at få sludret med min datter og svigersøn, det var efterhånden ved at være længe siden, da min datter har arbejdet en del!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!