23. januar 2010

Pasta med oksekød i rødvin


For nogen tid siden lavede jeg Boeuf Bourguignon og når man er enlig, så vil der være rester, det var der også den dag, og det røg i fryseren,og da jeg i dag ikke havde så mange kræfter, (jeg tror det er kulden, der er skyld i mine smerter) så var det i dag, at det skulle findes frem.
Noget pasta blev kogt
Boeuf Bourguignon blev varmet op, og tilsat en spsk. tomatpure, og en sjat fløde, og kogt godt igennem, den kogte pasta røg ned i gryden til oksekødet og varmet igennem, og øst op i en dyb tallerken, drysset med lidt friskrevet Parmesan.

Så selv om gigten skaber sig, så fik jeg alligevel en dejlig aftensmad, uden de store armbevægelser.
Som du kan se, har jeg brugt nogle temmelig store penne/rør, og det er en god ide, hvis man er vild med saucen, den lægger sig både inde og uden på pastaen.

6 kommentarer:

  1. Ja Vibeke, jeg kan forestille mig at dette vejr ikke er det bedste, hvis man lider af gigt. Jeg håber at vi snart får lidt bedre og varmere vejr.
    En fortsat rigtig god weekend til dig deroppe i det sønderjyske.

    SvarSlet
  2. Kære Annette
    Nej det vejr, er ikke godt, - normalt lider jeg ikke så meget af den store morgen stivhed, men det gør jeg nu, det tar guderne hjælpe mig omkring 1 time, inden jeg kan gå ordentlig, og mine arme kan ikke løftes ret højt, så jeg glæder mig til lidt varme, og bedre vejr.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Jeg gemmer også vin i fryseren, det er en rigtig god måde at udnytte sådan en flaske på. :)

    Det er da ikke godt at su sådan har ondt, men jeg håber at du så pakker dig godt ind når du skal ud.

    Rigtig god mandag Vibeke, det er længe siden, men jeg når ikke rigtigt rundt hele vejen for tiden.

    Mange knus og piv fra
    Henriette og de pelsede ;)

    SvarSlet
  4. Kære Pernille
    Hi hi, rødvinen i fryseren:)
    Jeg mener ikke, at man behøver at kommenterer hele tiden, for så kunne vi ærlig talt ikke nå ret meget andet, så af og til lægger jeg en kommentar, men ofte læser jeg blot!
    Så har jeg det sådan, at bliver der kommenteret på min blog, så svarer jeg også!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Det var da en smart måde at friske retten op på! Jeg har også lige brugt nogen stor pastarør i en ret og det er rigtig lækkert - hel anden smag. Håber det går med gigten i kulden! KNUS

    SvarSlet
  6. Kære Tina
    Ja de smager godt de store rør, og suger en masse sauce:)
    Gigten er tosset i denne tid, men jeg tar min medicin, det er hvad jeg kan gøre, men i næste måned, sidst i måneden, skal jeg til undersøgelse på Gigthospitalet, og så må jeg altså få dem til at forstå, at det ikke er godt nok.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!