14. januar 2010

Nakkekotelet med stuvet spinat, bagte kartofler og tomat

I dag blev det til nakkekotelet med lidt godt tilbehør, Jeg savnede en gang stuvet spinat, så det ville jeg have.
1 nakkekotelet,
1 stor kartoffel halveret
1 stor tomat halveret
Krydr ovenstående med
salt peber
paprika og grøntsagerne tillige
lidt oregano
det hele dryppes med olie og lægges på en rist over et fad og sættes i ovnen på 190 gr. til kartoflerne er møre.
Spinat efter behov (Jeg brugte helbladet frossen spinat)
Fløde
hvidløg
salt
peber
Spinaten koges op med fløde sammen med knust eller skiveskåret hvidløg, og krydres med salt og peber.

Det er da nemt!

8 kommentarer:

  1. Umm. godt du mindet mig om spinat..
    Hvor det hyggeligt når du fortæller lidt fra din hverdag..
    Knus fra Øen.

    SvarSlet
  2. Kære Mette
    Spinat er en dejlig grøntsag.
    Det er ikke så ofte, at jeg fortæller noget fra min hverdag, det kan være, at jeg skal være lidt flinkere til det:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Go' ide, som mit barnebarn altid siger.
    Jeg har lige købt nogle lækre nakkekoteletter og tænkte på hvad jeg ville finde på af tilbehør.
    Så nu er det klaret. Tak for det Vibeke.
    Kh. Britta

    SvarSlet
  4. Kære Britta
    Sådan skal det da bare være!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Stuvet spinat - det må jeg næsten skrive på min liste over retter, jeg skal have prøvet i årets løb. Det har jeg aldrig prøvet at lave, men jeg er sikker på, at jeg vil kunne lide det! Og så er det jo sundt (spinatdelen er i hvert fald ;-))

    God weekend!

    SvarSlet
  6. Kære Piskeris
    Og det smager godt!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kære Vibeke

    Stuvet spinat - det er godt!!
    God weekend.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  8. Kære Hanne
    Ja det kan vi hurtig blive enige om.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!