7. november 2009

Pizza på forbagt bund.

I dag sprang jeg over "hvor gærdet var lavest", jeg fik pizza og jeg brugte en forbagt ”bio” bund, bunden er lidt tykkere end pizza normalt, men smagen var god, og jeg bestemte jo selv, hvad jeg ville have på.
Det blev tomatpesto,
reven mozzarella,
lufttørret skinke,
løg,
hvidløg,
oliven,
tomatskiver,
frisk mozzarella,
oregano, i ovennævnte rækkefølge.
Den blev lige dryppet med lidt olie og kom i ovnen, som var varmet op til 230 gr., i 10-15 min.

Den smagte godt og jeg blev meget mæt.

8 kommentarer:

  1. Jeg har altså en svaghed for pizza, men eftersom en del af udbringningsstederne åbenbart bruger en dårlig olie, som min mave ikke kan tåle, så får vi stort set kun pizza, når den er hjemmelavet - eller på en ordentlig restaurant. Men heldigvis er hjemmelavet pizza også ret godt ;-)

    Den biobund, du omtaler - er det en, du har købt på frost?

    SvarSlet
  2. Kære Vibeke

    Det ser virkeligt dejligt ud og lyder super nemt. Hvad er en bio-bund? Hvor kan man få fat i sådan én?

    Knus Hanne

    SvarSlet
  3. Kære Piskeris
    Nej bunden er ikke frossen, de sælges med to bunde i en pakke, og så længe pakken ikke har været åbnet, så holder de, ja der er vel en udløbsdato, men det er medgørligt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    At det er en bio bund, betyder bare at der ikke er noget kemisk i og den, ingen e numre og smagsforstærkere.
    Jeg har købt dem i Tyskland, men der er også dansk tekst på, så jeg tror, du kan få den i en af de der, - hedder det helsekostforetninger?
    Knus
    Hanne

    SvarSlet
  5. Det er lige en pizza efter min smag. vi laver dem altid selv. Jeg købte en sten til min ovn, men jeg synes nu ikke at resultatet bliver så meget anderledes end når man ikke bruger den.

    God søndag til dig

    SvarSlet
  6. Hvor ser det lækkert ud, Vibeke - her elsker vi også hjemmelavet pizza, men laver det alt for sjældent.

    God søndag og klem til dig!

    SvarSlet
  7. Kære Pernille
    Det med bagestenen, det kræver at den sten ligger i en meget varm ovn, i meget lang tid inden man kommer pizzaen på den, det er noget der skal planlægges, men så syntes jeg, at de bliver gode, men det kræver tid!
    Den her var meget nem, bare fylde, og så ind i en god varm ovn:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Madame
    Ja bunden var jo ikke hjemmelavet, men den var nu udmærket, og fyldet var lige det, som jeg havde lyst til, med det ekstra ost, hvidløg osv:)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!