13. november 2009

Pariserbøf, med garniture a part!

Her til aften fik vi, min veninde og jeg, Pariserbøf - arrangeret så man selv kunne fylde på bøffen hvad man ville have, og med pasteuserede æggeblommer.
Oksekødet blev hakket ned over franskbrødet som var smurt med smør, og ristet ca. 6 min. på kødsiden og ca. 2 min på brødsiden på svag varme.
Dertil var der hakket løg, reven peberrod, hakket rødbeder, hakkede syltede agurker, kapers og som sagt - æggeblommer!

Det var hyggeligt og noget vi begge havde savnet!

8 kommentarer:

  1. Det er en af de retter, jeg forbinder med min barndom, for det lavede min mor ind imellem, og det var kræs! Nu bliver jeg helt sulten bare af at se billedet - godt det snart er frokosttid :-)

    Smart med det lille 'æggebæger' ved siden af - jeg kan ikke huske, om jeg faktisk har spist det i sin tid med rå æggeblomme til.

    SvarSlet
  2. Kære Piskeris
    Min veninde og jeg snakkede forleden om hvad vi savnede, og sagde næsten samtidig, - Pariserbøf, så jeg tænke, det skal vi da bare have!
    Æggeblommer er i det bæger man får de pasteuserede æggeblommer i, jeg har da godt nok høns, og får også en del æg, og jeg er ret sikker på, at mine høns ikke har salmonella, men jeg gider ikke "lege med ilden":)
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Sådan en Pariser svend kunne jeg god spise lige nu.. Vi skal have høns i asparges, det er nu en bornholmer hane, men det går det ikke dårligere..
    God lørdag aften ønskes du her fra kragenæs.

    SvarSlet
  4. Kære Vibeke
    Min mand sidder og kigger med - han er misundelig!! Han elsker Pariserbøf og Tatar. Dog ikke "det pasteuriserede snask" ... Haha, han er meget direkte.
    Men jeg tror, at jeg vil score mange point, hvis jeg lader mig inspirere af dig og laver sådan en tallerken for ham inden så længe.
    Knus og god lørdag aften til dig.
    Hanne

    SvarSlet
  5. Uhmmm... min bror serverede pariserboef, da vi ankom hos ham i sidste weekend. Det var saa laekkert!

    SvarSlet
  6. Kære Mette
    Nej, en bornholmerhane gør det bestemt ikke ringere, de er bare fantastisk kød og smagfulde.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Kære Hanne
    Så må du igang med en pariserbøf, ang. det med æg, så kan jeg såmen godt forstå din mand, men jeg havde ikke modet til at gøre det anderledes.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Tina
    Jeg tror, at den ret ofte gør lykke, det er jo også en ret, man har fået for mange år siden, så den minder om noget der var engang, det var jo bl.a. en tid hvor man turde spise rå æggeblommer uden frygt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!