21. november 2009

Oksesteak med skønt tilbehør!

I dag stod menuen på Oksesteak med sirup glaserede pastinak, bagte tomater, løg, peber og kartofler.
Pr. pers.
1 oksesteak krydres med peber og lægges til side.
2 pastinakker skrælles og flækkes på langs
3-4 slanke gulerødder skrælles
De to slags ”rødder” koges 3 – 4 min. i letsaltet vand
1-2 tomater halveres og krydres med salt, peber og oregano
1 peber halveres og kerner fjernes
1 rødløg pilles og skæres i både
Grøntsagerne lægges i en lille bradepande,
rødderne dryppes med blomme eller æblesirup de skal vendes nogle gange under ovnstegningen.
Løg og peber dryppes med balsamico
Tomater får lidt olie. Nogle kogte kartofler halveres og vendes i olie som er krydret med salt peber og paprika, og lægges på et fad
Det hele kommes i en 170 gr. varm ovn i 20 - 25 min.
Oksesteaken steges på panden 3 min. på hver side, og hviler lige så længe, husk salt.

Arranger og server!
Den sorte "plettede" sauce, er trøffelmousse:

4 kommentarer:

  1. Kære Vibeke

    Lækkert tilbehør du der fik kreeret.
    Jeg havde helt glemt min blommesirup, men den skal jeg da prøve at dryppe (skære ud af flasken - den er totalt stivnet ...) over nogle grøntsager på et tidspunkt.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  2. Det ser vel nok dejligt ud Vibeke - det må vi prøve her hos os!
    Rigtig god søndag til dig, varme klem :)

    SvarSlet
  3. Kære Hanne
    Ja det var i hvert fald lækkert.
    Kan du ikke varme din sirup lidt op, så du kan få den ud af flasken?
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Madame
    Det smager i hvert fald skønt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!