24. november 2009

Laks og tigerrejer med det hele!

I dag skulle middagen være nem at gå til, for jeg havde reddet mig en sindssyg hovedpine, og havde svært ved, at koncentrere mig, men maden hjalp faktisk, hovedpinen er på retur, og her er opskriften

1 pers.
Ovnen tændes og sættes på 180 gr.
Alle nedenstående grøntsager blandes i en ovnfast skål, hvor der er lidt olie,
1 tomat i både
1 porre i ringe
Kogte kartofler i skiver, jeg brugte 4 mellemstore kartofler
krydr med
salt
peber
Provencekrydderi

-----
1 stk. laks lægges over grøntsagerne, sammen med
2 rå kæmpe tigerrejer, pil skallen af, undtaget halen, Krydr med
salt og peber og læg
2 skiver citron over laksen fordel
smør på citron og rejer

Sæt det i ovnen i ca. 30 min.
Læg stanniol over fadet de første 20 min. derefter fjernes folien de sidste 10 min.
Og så er det bare at lægge det op på tallerkenen!

På grund af citronskiverne der lå på laksen, samt smørret gav det en rigtig god sauce, uden noget som helst besvær.

4 kommentarer:

  1. Vibeke, jeg beundrer dig for, du går i gang med sådan en lækker ret, når du har hovedpine. Godt gået! Og god bedring.

    SvarSlet
  2. Kære Betty
    Ja men det var jo nemt, alt i et fad!
    Hovedpinen er næsten væk!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Mums ! Og så fjerne det også hovedpine :-)

    SvarSlet
  4. Kære Miri
    Ja at hovedpinen gik væk, var en uventet sidegevindst.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!