2. november 2009

Kalveschnitzel med rodfrugter


Det var min mening at jeg ville have haft Wienerschnitzel i dag, men da jeg stod med det, syntes jeg det var lidt skørt at åbne et glas ansjoser for at få det rigtigt lavet,så det endte med, at
kalveschnitzlen blot blev krydret med
salt,
peber,
citronsaft, og vendt i noget
mel,
for lige at blive ristet på panden,
men inden havde jeg fyldt en del rodfrugter (rester fra et tidligere køb af dybfrosne rodfrugter) i et ovnfast fad, og krydret med
salt,
peber,
provence krydderier, og der var kommet
et par tomater i både, samt
1 fed hvidløg i skiver med i fadet og dryppet med
olie, samt sprayet noget
hvid balsamico over grøntsagerne, og sat i ovnen på 200 gr. i 30 min. Det blev lige vendt lidt undervejs, inden de sidste par min. blev der tilsat
en håndfuld frisk basilikum
Nu blev schnitzlen ristet hurtigt på stegepanden. (Jeg undlod at banke schnitzlen ud)
og lagt ind på rodfrugterne i ovnen, hvor det ”hyggede” sig i 6-7 min.

Sådan, - så var middagen klar, og det smagte vidunderligt!

4 kommentarer:

  1. Uhm, jeg kan næsten smage det, Vibeke. Ja, det er en meget lækker ret, og jo egentlig utrolig nem, hvis rodfrugterne er fra fryseren.

    Ha' en god aften, klem!

    SvarSlet
  2. Kære Madame
    Ja det var de, rodfrugterne, jeg syntes det var på tide, at få dem brugt, og det smagte da bare dejligt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Mums, det lyder rigtig lækkert, og er tilmed hurtigt at fremstille. Jeg har en pose rod frugter liggende i fryseren og sikkert også noget godt kød. Ansjoserne kunne jeg ikke have ladet stå.
    Opskriften vil jeg bruge, når smagen vender tilbage, og jeg glæder mig. Ja, jeg er desværre blevet snotforkølet og efterhånden ret så rødtudet.

    Knus
    Manna

    SvarSlet
  4. Kære Manna
    Jeg vil skam også gerne have ansjoser, men de par stykker jeg skulle bruge af et helt glas, syntes jeg lige var i overkanten.
    Pokkers med de forkølelser, jeg er ikke bare forkølet, jeg er også forbandet træt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!