8. november 2009

Et stykke med fiskesalat.


Et stykke kogt, eller stegt hvid fisk plukkes i stykker
et lille stykke agurk skæres i pinde
en tomat skæres i tynde både
Forårsløg, eller et stykke porre, skæres i millimeter tynde skiver
2 champignon skæres i tynde skiver
noget frisk oregano skæres fint
Det hele samles i en skål hvor der er
1 spsk. mayomaise
½ spsk. tomatketshup
1 stor spsk græsk yoghurt
Salt
peber
lidt citron saft
Bland alt sammen
Har du et granatæble, så vil et par spsk. kerner være lækkert i salaten.

Server på ristet brød med salatblade.

6 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare smukt ud, jeg skal helt sikkert prøve din opskrift, vi spiser meget fisk og jeg står tit med en rest af et eller andet.

    Det er en skam at det ikke lige er nu jeg har den rest liggende, for min mave kunne godt klare sådan et stykke :)

    Knus

    SvarSlet
  2. Kære Vibeke
    Namme-nam, det ser rigtig godt ud og smager garanteret himmelsk.
    Min aftensmad er ristet Ciabatta med overraskelse, da kødet er taget for sent ud af fryseren. Det står i en lille box med label, hvorpå står til ciabatta.
    Fiskesalat får jeg da helt lyst til, så det skrives lige ned i køkkenbogen med madforslag.

    En god søndag aften til dig
    Knus
    Manna

    SvarSlet
  3. Kære Pernille
    Man skal jo have brugt de rester, og så komponerede jeg lige denne salat, den ser både lækker ud og smager rigtig godt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Manna
    Ja det bliver jo spændende, det må være det, man kalder spændende ciabatta.
    God ide ot gemme opskriften på fiskesalat, jeg syntes det er ofte man står med en rest.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke

    Sikken lækker salat - og god idé med granatæblekernerne. Virkeligt delikat ser det ud.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  6. Kære Hanne
    Ja de kerner gjorde det lidt ved salaten.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!