15. oktober 2009

Tomat/oste fyldte ravioli i fad med oksekød.

I dag havde jeg bare lyst til noget med pasta, og valget faldt på tomat/oste fyldte ravioli i fad, jeg havde en oksefilet som skulle skæres til bøffer, og på frost og til sidst stod jeg med en skive mørt
oksekød på ca. 125 gr. som jeg skar i små tern.
1 løg blev skåret i halve ringe og
2 champignon i skiver
1 fed hvidløg i skiver
Det hele blev ristet på en pande, og krydret med
salt
peber
paprika
1½ dl. fløde blev tilsat,
samt 2 tomater i små tern og kogt ind
en håndfuld basilikum, blev vendt i
Raviolien blev kogt, vandet hældt fra og vendt i kød/fløde blandingen
Hele blandingen blev hældt op i et tærtefad
Tomatskiver
Bacon i tynde skiver
Lægges over blandingen
Reven parmesan fordeles over
1 Mozzarella fordeles i små klatter rundt i fadet drys med
oregano og sæt fadet i ovnen på 210 gr. i 20 min.



Der var noget blødt, noget sprødt og krydringen var perfekt.
Det smagte vidunderligt!

4 kommentarer:

  1. Uhm, det lyder vel nok godt, Vibeke! Sådan en portion kunne jeg sagtens sætte til livs lige nu, selv om klokken kun er 11 om formiddagen :-) Mon ikke det vil være en god ret til husbond, som har tabt sig godt to kilo ved at ligge på hospitalet i en uge ...

    Klem og ha' en god fredag!

    SvarSlet
  2. Kære Madame
    Jo jeg tror, at han ville syntes om retten, eventuelt med lidt salat til.
    Knus og god weekend!
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke

    Her er vi jo helt, helt enige - det er bare hyggemad, som smager fantastisk. Uhmmmmmmmmm.

    Knus Hanne

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    Ja det var bare dejligt, og jeg trænge sådan til pasta, syntes jeg.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!