13. oktober 2009

Sandwich: Oksesteak med bacon

Det er ikke nogen opskrift, for vi kan vel alle skære lidt salat og stege en steak samt lidt bacon, dressingen lavede jeg af græsk yoghurt, ketchup, mayonnaise, salt, peber, paprika og lidt citronsaft.
Brødet er en grov flute.

Min oksesteak var ikke særlig tyk, men den var så mør, at den nærmest ”smeltede” på tungen og jeg behøvede ikke, at skære den i skiver eller i det hele taget skære, jeg kunne bare lægge den hel på brødet med salaten og bide.
Jeg har endnu ikke købt nogen oksefilet i Tyskland, der ikke har været mør.
Jeg køber den i Citti grossmarkt i Flensborg, jeg køber en hel filet, og som regel deler jeg den med min datter og svigersøn.

2 kommentarer:

  1. Kære Vibeke

    Super nem aftensmad - og smagen har med garanti været lækker.

    Bliver helt sulten igen:)

    SvarSlet
  2. Kære Hanne
    Ja det var nemt, og kødet var bare så perfekt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!