1. oktober 2009

Rejesuppe


2 dl. fiske eller hønsefond
1 dl tør hvidvin
1 gulerod i meget tynde skiver
1 persillerod i meget tynde skiver
10 cm porre i meget tynde skiver
Safran
Alt ovenstående kommes i en gryde og lad det koge nogle min. så grøntsagerne bliver møre - tilsæt så
1 håndfuld tøet helbladet spinat
1 tomat i både uden kerner
8 store rejer med haleskal, gerne forkogte
½ dl. fløde
Kog op og smag til med
chili
salt og peber

Rist nogle skiver Ciabatta og smør med tomatpesto, eller hvad du nu har.

11 kommentarer:

  1. Nu er det blevet rigtig suppe tid..
    Den lyder meget dejlig den reje suppe.
    Efterårs knus fra det blæsende Ærø.

    SvarSlet
  2. Kære Vibeke

    Dejligt, at du lige fik en fiskesuppe på menuen igen. Jeg havde lige glemt det ... så det skal også snart i gryden her hos mig. Og så skal jeg da snart have prøvet den Pernod, som jeg købte her i sommer.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  3. Kære Mette
    Det var også bare skønt og hurtig at lave, og ja det er suppetid!
    Knus fra det lige så blæsende Als.

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    Har du ikke prøvet den endnu?
    Jamen så har du noget at glæde dig til
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Nej, det er også helt, helt galt. Jeg får lavet alt for lidt mad for tiden - det skal der laves om på her i weekenden.
    Men en positiv ting er jo, at det altid er rart at have noget dejligt tilgode:)

    SvarSlet
  6. Kære Hanne
    Når du har et job og fritidsinteresser, så er tiden begrænset.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Anonym10:03 PM

    For mig som elsker rejer i maden, det lyder bare så lækkert.
    Hilsen fra det midtjyske. Louise

    SvarSlet
  8. Kære Louise
    Så fandt du bloggen, kan jeg se!
    Du skulle prøve den suppe, det er bare godt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Sikke en spændende opskrift! Hvor lang tid tror det tager at lave retten sådan alt i alt?

    SvarSlet
  10. Kære Piskeris
    Fonden havde jeg, og fra jeg startede med at gøre grøntsager klar og til det stod på bordet gik der ca. 20 min.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Katrine11:52 AM

    Jeg lavede den sidste uge, da jeg ikke vidste hvilken suppe jeg skulle lave. Den smagte skønt og lækkert.Lækre opskrifter du har lige for mig, som også elsker at lave mad.

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!