30. oktober 2009

En slags Kyllingefrikasse


Jeg fandt 4 stk. kyllingeunderlår i fryseren samt et stk. hvor der både var over og underlår,
de kom i en gryde med
1 stk. selleri
2 gulerødder
1 porre
og det hele blev dækket af vand og sat over at koge, der kom salt og peber i gryden efter, at suppen var blevet skummet af, samt en krydderurtebuket.
Det kogte stille og roligt en lille times tid:
Der blev kogt ris og saucen blev sat i gang med
lidt olie og lidt mel blev bagt op, og der blev tilsat suppen fra lårene, det blev kogt meget ned, for at få en god smag frem,
Krydderurter blev hakket, jeg brugte persille timian og basilikum, og det kom i saucen
Kyllingelårene blev fisket op af suppen og
dybfrosne hele asparges blev lagt ned i suppen, uden at koge,
imens blev lårene pillet og lagt på tallerkenen
risen blev lagt på tallerkenen
saucen blev hældt over kyllingekødet, og asparges kom på tallerkenen.
Det smagte bare skønt.
Eftersnak:
Jeg har stadig noget suppe tilbage, det bliver kølet af siet og frosset, til en dag hvor jeg lige står og mangler noget fond.
PS. Asparges har jeg købt frosne i Tyskland, jeg har ikke set dem herhjemme, men det betyder jo ikke at de ikke findes.

6 kommentarer:

  1. Det ser bare så godt ud- tak for en dejlig ide :-)

    SvarSlet
  2. Kære Miri
    Velbekomme, det smagte skønt og lidt sommerligt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Uhm, det lyder rigtig lækkert, Vibeke! Og det ser netop dejligt sommerligt ud, som du skriver til Miri. Jeg er ved at koge en Gullasch i øjeblikket - det har vi ikke fået i flere år.

    Ha' en god aften, klem!

    SvarSlet
  4. Kære Madame
    Gullasch er også rigtig godt, det er da i grunden også længe siden, at jeg har fået det.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Supergod og lækker idé - asparges er nu en dejlig ting! Jeg har heller ikke set dem frosne herhjemme.

    SvarSlet
  6. Kære Piskeris
    Jeg blev da også noget forbavset da de lå i fryseren og oven i købet var hele.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!