6. september 2009

Ude og spise på Providence Restaurant & Café

Min datter, svigersøn og jeg var ude at spise i går lørdag, og det var en dejlig oplevelse!
Vi fik lov til at fotografere, og min svigersøn havde sit fotoapparat med!
Til forret fik vi
Rejemousse svøbt i røget laks.

Serveret på salat med dressing og flutes.
Det var virkelig lækkert, mild og skøn i smagen.

Hovedretten bestod af
Dansk kalvefilet med bacon, årstidens
grønsager og garniture.

Og der var rigeligt med kød, skal jeg ellers hilse at sige, udover hvad der var tallerkenen, blev der også serveret kartofler og ekstra sauce.
Det smagte eminent, alt var veltillavet.

Desserten var bare så god, at vi snakkede om, at den skulle jeg lave til vores nytårsaften, som altid foregår hos mig, julen holder vi hos min bror og svigerinde.

Æble bonne femme med sabayonne og vanilleis.

Vi hyggede os, og betjeningen var sød og smilende, så gør det ikke så meget, at vi måtte vente lidt på vores hovedret, for de havde bare travlt, da der var nogle selskaber, som de også sørgede for.
Stedet er så absolut et besøg værd, hvis du er på disse kanter!
Du kan se mere på deres hjemmeside

16 kommentarer:

  1. Nøj hvor ser det bare godt ud! Retterne lyder rigtig lækre, og de er meget smukt arrangeret. Hvis jeg kom den vej en dag, ville jeg helt sikkert aflægge stedet et besøg :-)

    SvarSlet
  2. Piskeriset:
    Jeg blev også glædelig overrasket, jeg har ofte spist frokost der, så jeg vidste maden var god, men der er jo forskel på at arrangere en parisebøf eller et stjerneskud i forhold til en hel aftenmenu, men som sagt en skøn overraskelse, og virkelig veltillavet.
    knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare godt ud, dejligt veltillavet og godt anrettet.

    Nu er det nok ikke lige et sted jeg kommer forbi, men så var det dejligt at se det her.

    Knus

    SvarSlet
  4. Det ser meget lækkert ud - specielt sabayon! Det er noget af det bedste og mest kriminelle jeg ved... alverdens chokolade kan de godt pakke sammen mod en skøn Marsala-sabayon helt lun og nypisket!

    Dejlig aften ser det ud til!

    SvarSlet
  5. Hvor ser det dejlig ud,jeg kan se det besøg vær hvis jeg kommer forbi,

    SvarSlet
  6. Det er noteret!
    Nu er det desværre bare sjældent, at vi er på disse kanter, men det kan jo ske, og så er det rart at have nogle gode fif :-)
    Det så rigtig godt ud, det I fik.

    SvarSlet
  7. Kære Pernille
    Hvis man tager en tur over grænsen, så er muligheden der.
    Maden var virkelig god, jeg nød hvert minut.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Nille
    Ja det var en dejlig aften, og alle tre retter, levede op til udseendet, og det siger da ikke så lidt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Kom så igang:
    Ja hvis du skal en tur til Tyskeland, så er muligheden der, deres frokost er også skøn.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  10. Kære Ellen
    Man kan jo aldrig vide, og det er værd, at køre en omvej for, iøvrigt er der fantastiske smukke omgivelser, det ligger ud til Flensborg fjord!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  11. Kære Vibeke

    Det ser virkeligt fantastisk dejligt ud. Jeg har faktisk spist på Providence en gang for vist 3 år siden, hvor vi lige kom forbi ved frokosttid:)
    Knus hanne

    SvarSlet
  12. Kære Hanne
    Jeg føler, at der er sket en modernisering, måske en ny kok, godt, - var det i hvert tilfælde, så du kan roligt smutte omkring igen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  13. Kære Vibeke

    Det ser vel nok dejligt ud. Og til en fin pris endda.

    Men det er jo nok ligt langt at køre for os :-)

    Knus
    Malou

    SvarSlet
  14. kære Malou
    Ja langt er der, men hvad pokker, jeg tar da til Århus og spiser:)
    Det var faktisk rigtig godt, og prisen er lav, jeg tror det blev omkring 1400 kr. med 2 glas hvidvin, 1 flaske rødvin og så min svigersøns 2 eller 3 cola, plus kaffe til os alle tre.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  15. Anonym12:14 AM

    kære vibeke,
    - jeg bor ikke langt derfra, og kan sige at der ikke er blevet skiftet ud i personalet i lang lang tid, det er stadig en familierestaurant hvor næsten alle de ansatte er i familie (:

    SvarSlet
  16. Anonym12:16 AM

    Jeg kan kun anbefale det til alle andre, i vil ikke fortryde det!

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!