1. august 2009

Stuvet havtaske og pasta

I dag stod menuen på Havtaskehale, det er et fantastisk stykke fisk, fast og meget lækker, perfekt til en stuvning.
5 -6 asparges
½ peberfrugt
½ løg
½ fed hvidløg
1 tomat
Lidt safran
3/4 dl mælk
25 g revet ost
smør
Lidt basilikum
salt og peber
150 g havtaskehale

Havtasken klargøres og skæres i 1 cm tykke skiver.
Skær asparges i passende stykker, skær peberfrugten i tern på 1x1 cm og snit løget og hvidløg i tynde skiver.
Smelt smørret i en dyb pande og sauter løg og hvidløg, uden det tager farve.
Kom asparges, peberfrugt, tomat, fiskeskiver og safran ved,
krydr med salt, peber og lidt citronsaft
sauter det hele i 2 min.
Kom mælken ved og lad retten simre 5-10 min. til fisken er mør. Rør osten og basilikum i,
Varm igennem og smag til med salt og peber.
Server med pasta!

8 kommentarer:

  1. Kære Vibeke
    Den ret ser rigtig spændende ud. Havtaskehale har jeg vist aldrig prøvet at smage - men får da rigtigt lyst til det nu.
    Knus Hanne

    SvarSlet
  2. Kære Vibeke
    Det er så dejligt ud. havtaske er en kanon fisk, med mange anvendelses muligheder. Jeg må prøve den her en dag.

    Knus

    SvarSlet
  3. Losarinas mor
    Det var virkelig lækkert
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    Det skal du da prøve, du vil blive vild med den fisk.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Pernille
    Ja den fisk er så fast, at den kan bruges på mange måder.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  6. Det er vist et stykke tid siden, jeg har fået lagt en kommentar hos dig, men jeg læser med og glæder mig over dine opskrifter

    SvarSlet
  7. Kære Betty
    ja det er heller ikke altid at jeg får lagt en kommentar, men jeg læser også med hos dig.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!