4. august 2009

Mozzarella gratineret krebinet med græske kartofler m.m.


Jeg blev enig med mig selv om, at den Bøffelmozzarella, der lå i køleskabet i en skål, skulle bruges i dag, de kan sagtens gemmes nogle dage efter de er kommet ud af posen, blot man sørger for, at de i en skål med den væske som er i posen, og er dækket af væsken og film, men der er grænser hvor længe, så jeg måtte finde ud af at få den brugt.
Derfor blev det til aubergine tomat med mozzarella og mozzarella gratineret krebinet med græske kartofler.
Start med at gøre kartofler klar og få dem i ovnen!

Krebinetten skal lige steges et par min. inden den kommer i ovnen på 200 gr. med Mozzarella

Jeg brugte en skive aubergine, en skive grøn tomat, en skive rød tomat, og krydrede med lidt salt og peber, - over tomater lagde jeg et basilikumblad og rev lidt Parmesan over, derefter kom en lidt klat mozzarella øverst, og det blev sat i ovnen, samtidig med krebinetten.

14 kommentarer:

  1. Nej hvor ser den opskrift lækker ud,den må jeg vist prøve en af dagene:-)

    SvarSlet
  2. Mums !
    Håber virkelig , jeg vil blive ved med at lave lækker mad, når jeg kommer til at bo alene.
    Du er en inspiration.

    SvarSlet
  3. Kære Vibeke

    Det ser virkeligt lækkert ud.
    Er det grønne umodne tomater, du bruger?
    Knus Hanne

    SvarSlet
  4. Kære Vibeke
    Hvor ser og lyder det lækkert. Hm! de der grønne tomater, spørger ligesom Hanne.
    Ja, og så er det vel syltetid for grønne tomater?.
    Ha´en god aften
    Knus
    Manna

    SvarSlet
  5. Det ser så lækkert ud, Vibeke - meget delikat!
    Ha' en rigtig god dag, varme klem :-)

    SvarSlet
  6. Kære Søs
    Det var også bare skønt!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Losarinas mor
    Dejligt hvis det kan inspirere!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. Kære Hanne
    De grønne tomater er modne grønne tomater, de findes åbenbart i alverdens farver, de grønne smager rigtig godt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Kære Manna
    Som du ser, det er modne grønne tomater, det med at sylte grønne tomater, som i øvrigt er en pragtfuld spise, så tror jeg det er ved at være tiden!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  10. Kære Madame
    Det smager lige så godt, som det ser ud.
    Knus
    VIbeke

    SvarSlet
  11. Hvor får man da lige lyst til at sætte tænderne i noget Mozzarella, desværre er det ikke noget at køleskabet lige har på lager, så jeg må nøjes med noget Gede Feta :)

    Knus

    SvarSlet
  12. Kære Pernille
    Det kan vel også bruges!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  13. Hvor lang tid fik det i ovnen? Det ser rigtig lækkert ud!

    SvarSlet
  14. Eva og Alex
    Omkring 10 - 12 min.
    Det blev taget ud, da mozzarellaen havde fået noget farve, som du ser på billedet.
    Varm hilsen
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!