20. august 2009

Fiske/reje suppe med tomat, rød peber, Pernod og masser af rejer

I dag stod den på fiske/reje suppe!
Jeg havde set et mad program hvor der blev lavet fiskesuppe, og jeg sad da bare og var misundelig, da Kokken smagte på suppen, så der var sådan set ingen vej uden om, og heldigvis havde jeg fiskefond, så det gik nemt.

2 dl. fond
1 dl. hvidvin
Blev kogt sammen og der blev tilsat
2 tomater i småstykker
½ rød peber skåret i tern
¼ hakket løg,
1 gulerod i tynde skiver
10 cm. porre i tynde skiver
1 par hakkede kviste estragon
Kog igennem
Tilsæt
1 torskefilet i skiver
kinarejer, så mange du nu syntes
1 sjat Pernod
salt og peber og lidt citronsaft
en skive brød ristes.

Sådan, - så var det klaret, og det smagte vidunderligt!

4 kommentarer:

  1. Jeg får altid lyst til at lave mad , når jeg læser med hos dig :-)

    SvarSlet
  2. Kære Miri
    Så har det jo den rette virkning.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Jeg vil ønske dig en dejlig weekend, kære Vibeke!
    Din fiskesuppe får du jo desværre ikke overtalt mig til at prøve - ved du nok ;-)

    SvarSlet
  4. Kære Madame
    Tak lige måde!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!