25. juni 2009

Hanebryst med grønsagskartoffelblanding


1 Hane eller kyllingebryst
marineres med
Spidskommen, hvidløg, citrongræs, salt, peber og soja sauce:
i en times tid

olie
champignon i skiver
Saften af en lime
Fløde
3-4 sherrytomater
1 portion af Findus grillede rodfrugter med timian og basilikum
1½ dl. kogte kikærter (Jeg har dem i fryseren, udblødte og kogte)
Tænd ovnen og sæt den på 180 gr.
Rist hanebrystet 2 min. på hver side krydr, med salt peber, og læg det i et fad
Rist champignon og pres saften af en lime udover dem
tilsæt en anelse fløde, og hæld det hele over brystet, sæt fadet i ovnen med 3-4 cherrytomater ved.
Rist grønsagsblandingen og kikærterne i en pande, indtil det hele ser ristet og lækkert ud, krydr med saltog peber, og en frisk håndfuld basilikum blandes med grøntsagerne
Arranger blandingen på tallerkenen læg hane/kyllingebrystet ved, hæld champignon over kødet læg sherrytomaterne rundt lang kanten af grøntsagerne.

Dette er en lynhurtig middag og det smager dejligt.

4 kommentarer:

  1. Vibeke det er som altid en dejlig inspiration du kommer med.

    Jeg er ikke blevet så vandt til t bruge citrongræs endnu, jeg tror at det er fordi jeg ikke lige tænker over det når jeg handler ind.
    Over mine champingon bruger jeg altid citron, nu skal limen prøves for den har jeg næsten altid.

    Knus og rigtig dejlig aften Vibeke

    SvarSlet
  2. Kære Pernille
    Det med citrongræs, er slet ikke så tosset, du kan få det tørret!
    Jeg veksler mellem lime og citron, jeg har som regel begge dele i huset, men det har taget tid, inden jeg fik rigtig gang i limen, nu er den uundværlig.
    knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Nøij - det lyder vel nok godt, Vibeke! Du er fyldt med dejlige ideer, og denne her skal laves i vores køkken.

    Varme klem og ha' en dejlig fredag :-)

    SvarSlet
  4. Kære Madame
    Ja og det går hurtigt, og smager kæmpegodt.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!