9. marts 2009

Uheld reddede dagens frokost!

Efter en uhensigtsmæssig pakning af nogle oksesteak var der to steaks der var frosset sammen. Jeg slog dem rimeligt hård ned i køkkenbordet, for at få dem skilt ad, med det resultat, de blev skilt, men den ene steak knækkede, så jeg fik en hel og to små steaks.
I dag fik jeg så den ide, at den ene af de små steaks skulle bruges, og det endte med dette.

Kødet blev stegt medium, i mens at Fluten blev varmet i ovnen, skåret igennem og smurt med Naturel flødeost, krydret med friskhakket basilikum og småtskåret rucolasalat, Kødet blev skåret i skiver, og lagt oven på det grønne, derefter tomat og løg i skiver, så kom der lige lidt basilikum og brøndkarse på toppen.
Så let!-
Det smagte rigtig godt!-
Frokosten var reddet!

10 kommentarer:

  1. GUF, siger jeg bare. Det er da en luksusfrokost der vil noget :-)
    Hvad er det for en flødeost du bruger?
    Knus
    Malou

    SvarSlet
  2. Ja det var da også bare godt, men nu havde det stk. kød irriteret mig længe nok.
    Osten er Buko naturel.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Så trivelig å få en kommentar fra vårt kjære naboland:) Hva nissene gjør der på denne tiden av året, er noe uklart;). Her hadde du så mye god mat, at jeg må se å få meg en lunsj:) Ha en riktig god dag!

    SvarSlet
  4. Nam det ser herregodt ud, ville da godt have haft at min frokost var sådan, i dag var det salat fra kantinen.
    God dag

    SvarSlet
  5. Ja velbekomme dig Tovepia, hvad nisserne angår, så er det stadig noget uklart.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  6. Pernille, sådan en kan man da vitterlig godt have med på arbejde, eller noget der ligner.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Hej Vibeke
    Det er godt nok nogle gode frokoster du laver:)
    Kh Hanne

    SvarSlet
  8. Kære Hanne.
    Fordi man er alene, behøver man jo ikke nøjes! Jeg husker da, at du også spiste godt, i den tid, hvor du var "skienke"
    Jeg vil have mad, jeg kan glædes over, - jeg vil have mad, jeg kan nyde, - og jeg vil have mad, der ser godt ud, for det sker alt for ofte, at mennesker der lever alene, springer over hvor gærdet er lavest.
    Knus fra
    Vibeke

    SvarSlet
  9. Kære Vibeke
    Jeg kan ikke være mere enig!
    Maden skal være super, selv om man er alene. Og tit skal der ikke en gang ret meget ekstra til, før maden bliver særligt skøn.
    Jeg håber, at du fik fat i sesamolien - tror, at den er god til mange ting. Bare duften og jeg bliver salig...
    Kh Hanne

    SvarSlet
  10. Et uheld der blev forvandlet til et held - sikke en god måde at bruge den halve steak på.
    Det er dejligt, at du laver lækker mad til dig selv ;O)

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!