15. marts 2009

Mandagstema: Fritid

Mandagstema
Fritid er mange ting, men dette illustrerer det vist meget godt.

Jeg har kat der skal passes.
Jeg har høns der skal passes.
Jeg laver mad.
Jeg bager.
Jeg læser bøger.
Og hvis jeg kan finde gnisten, så maler jeg!
Derudover rejser jeg på ferie, når det kan lade sig gøre, og om ganske kort tid, så skal haven også passes, og det er rigeligt, når man har fri hele tiden, på grund af leddegigt, som gør, at man ikke altid når det, - man faktisk gerne ville.
Posted by Picasa

24 kommentarer:

  1. Du har nok å fylle fritiden med:) Og det ser ut som du koser deg masse:) HA en flott uke!

    SvarSlet
  2. Sikke et smukt billede, du har lavet som illustration, Vibeke!
    Og dine fritidssysler lyder dejlige - jeg ville elske at holde høns ;-)

    SvarSlet
  3. Herleg og illustrativ bildecollage, Vibeke:0)
    Du har mykje hyggeleg å fylle fritida di med...
    Ha ein fin mandag, klem

    SvarSlet
  4. Evami Ja det er rigtigt, men alt skal jo tages med forbehold, når kræfterne ikke er som de burde være!

    SvarSlet
  5. Ja Madame, jeg kunne ikke nøjes med bare sætte et billede ind, så jeg fik den ide, at illusrere det på en denne måde.
    Mkh. Vibeke

    SvarSlet
  6. Hej Line
    Ja når nu mulighederne er der for at lave collagen, så kunne man jo lige så godt benytte sig af den.

    SvarSlet
  7. Anonym10:14 AM

    Jeg er helt enig med dig Vibeke - det er svært kun at sætte ét ord på hvad fritid er. Skøn collage! Rigtig god mandag til dig. Mange hilsner Anette

    SvarSlet
  8. Hej Anette, jeg kunne ikke nøjes med et billede, så jeg blev "tvungen" til at tænke kreativt.
    Mkh. Vibeke

    SvarSlet
  9. Anonym11:15 AM

    Der er desværre sørget for, at træerne ikke vokser ind i himlen... Du har måske langt hen ad vejen et liv, vi andre kunne ønske os - bortset fra din gigt... Det er så synd, at du skal trækkes med den dumme og smertefulde sygdom.

    SvarSlet
  10. Kære Ellen, jeg accepterer min gigt, jeg kan jo ikke gøre hverken fra eller til, andet som, at prøve at få den den rette medicin, der kan holde den i arve, men jeg nyder på sin vis også mit liv, jeg har jo tidligere altid arbejdet langt over 8 timer om dagen, når man er selvstændig, så dobler man ofte timerne op, så jo, - der er også rigtig mange dejlige timer.
    Mkh. Vibeke

    SvarSlet
  11. Sommertid, det er lige netop sådan det er.
    Dejligt du kan lide bloggen!
    Kærligst
    Vibeke

    SvarSlet
  12. Hej Vibeke
    Dejligt at høre, at du formår at fylde din dagligdag med så mange skønne ting på trods af din sygdom. Der er mange som går helt i stå, når de er syge.
    Jeg har selv været sygemeldt de sidste 4 måneder. De første måneder gik jeg meget i stå - selvfølgelig også, fordi jeg havde det dårligt, men kan godt mærke forskellen, når jeg sørger for at holde mig igang med ting, som jeg holder af f.eks. madlavning, blogge, dans osv.
    Din kat er så fin - flotte farver hun har.
    Knus fra Hanne

    SvarSlet
  13. Kære Hanne
    Jeg tabte lysten til alt, da min mand døde, men nu syntes jeg, at det går godt fremad.
    Da jeg blev syg, prøvede jeg at fungere, jeg havde jo min mand, der passede sit arbejde, og han skulle jo ikke "dø af sult!" ironisk ikke? - ---
    Nå livet går videre, og jeg har fundet lysten til at nyde det, at man ikke helt kan det, man gerne ville, det må man tage som det kommer, - jeg prøver da!
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  14. Vibeke, du er en rigtig positiv overlever trods tab og kronisk sygdom. Godt gået!!
    Har du malet billedet med isbjørne?? (tror jeg, det er)
    Det er en fin collage, du har lavet.
    Fortsat god dag og knus fra Betty

    SvarSlet
  15. Hvor er det en dejlig collage du har lavet Vibeke, du får din fritid fyldt ud på en dejlig måde, jeg savner sådan mine høns når jeg hører om dine :)
    God aften Vibeke

    SvarSlet
  16. Kære Betty
    Jeg har malet det og det er isbjørne, da det er vandfarver eller akvarel, kalder man det vist, sidder det bag glas, så det er ikke så klart og tydelig.
    Jeg malede det bare sådan, og tjekkede bagefter om det overhovedet lignede Isbjørne, og det syntes min mand det gjorde. Jeg har altid været ret stærk, når det gjaldt.
    Kærligst
    VIbeke

    SvarSlet
  17. Pernille det er lidt sjovt med de høns, de får lov til at rende rundt i hele haven, for jeg kan ikke finde ud af, hvor det er de slipper ud, når jeg har lukket oppe i hønsegården, og så i stedet for, at en eller to ikke kan komme enten ind eller ud, så har jeg åbnet så de kan gå frit, med det resultet, de lægger pokkers mange æg, og de kommer alle ind om natten.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  18. Kære Vibeke
    Det må være forfærdeligt, at miste sin mand. Men godt, at man - selv om man en tid tror det aldrig vil ske - kommer ovenpå igen og kan finde glæden ved livet.
    Er det lang tid siden, du mistede din mand?
    Kh Hanne

    SvarSlet
  19. Kære Vibeke
    Dejlige billeder. Det er en rigtig god tolkning af ugens tema.
    Knus fra
    Malou

    SvarSlet
  20. Kære Hanne, nej det er ikke så længe siden, 1 år.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  21. Kære Malou
    Jeg kunne ikke finde på andet, jeg syntes det er svært, når man har arbejdsfri hele tiden.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  22. Så flott bidrag! :) Har du malt bildet av isbjørnene selv? Koselig vakker katt også.. :)

    SvarSlet
  23. Tak Viola, ja det er en sød og hyggelig kat, billedet har jeg malet.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  24. Ja, er ikke alltid lett å skikkel mellom fritid og jobbetid! Men du ser ut til å ha sunne fritidsverdier!! Ha en strålende uke!

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!