18. marts 2009

Bøf af hakket skinkekød med Mozzarella på Ciabatta!


Først stegte jeg en aflang bøf af hakket skinkekød, krydret med salt, peber og paprika. Da den var stegt, lagde jeg et par skiver Mozzarella på bøffen, den kom i ovnen, på et lille fad, så den kunne smelte.
På et stykke flækket ristet Ciabatta brød der blev dryppet med en rigtig god olivenolie på den ene halvdel blev der lagt lidt blandet salat, et par tomatskiver og nogle skiver løg og hvidløg, det andet blev dækket med agurkeskiver peberfrugt og oliven, og der blev krydret med salt og peber. Bøffen blev lagt på den ene halvdel, den med salat, og det var meningen at de skulle lægges sammen som en burger, men det indså jeg nu ret hurtigt, at det ville være noget af et kunststykke!
Det smagte fantastisk godt, og på grund af, at jeg brugte skinkekød, var bøffen stadig meget saftig, selv efter at den have været i ovnen.

8 kommentarer:

  1. Kære Vibeke
    Det ser rigtigt lækkert ud .Jeg kan godt se at en sammenlægning af de to brød, ville have været noget af et kunststykke at skulle håndtere !
    Dejlig mad som altid hos dig
    God aften

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Pernille.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  3. Hej Vibeke

    Ser dejligt ud. Ja, det kræver vist en Kim Larsen mund, hvis man skulle kunne spise den som en burger.
    Hilsner fra Hanne

    SvarSlet
  4. sikke dejlig mad på din blog, det må jeg prøve.
    Opvaskemaskinen skulle have heddet Miele, den kører i 20 år (bare min mening )jeg købte en MIELE I ÅR OG REGNER MED AT DEN SKAL MED PÅ PLEJEHJEMMET TIL SIN TID ;-)

    SvarSlet
  5. Kære Vibeke
    Det se bare en 'burger' der vil noget. Hold da op, hvor ser den god ud. Har du altid mozzarella i huset?
    Knus fra
    Malou

    SvarSlet
  6. Kære Malou
    ja, - jeg har stort set altid Mozzarela i huset, jeg har fundet ud af, at når jeg har taget et par skiver, så kommer resten i en skål sammen med væsken, og så lige noget folie over, og i køleskabet det kan faktisk holde mindst 5 dage, det har jeg prøvet, uden problemer, så er det jo ikke så svært at have det i huset.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Hanne det var skægt, da jeg stod med de brød, tænkte jeg også på Kim Larsen.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  8. ingedk, det var jo det jeg regnede med, at den kunne holde min tid ud, den gamle som jeg skiftede ud fejlede ingenting, men den var for dyr i strøm, og for uhåndterlig for mig, den var 18 år, og som sagt fejlede intet, så den her skal holde, jeg tror det er noget med et relæ.
    Mkh. Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!