17. februar 2009

Stuetæppe og rejemad

Jeg har været ude at strejfe hele dagen, sammen med min datter, jeg skulle have et nyt tæppe til at ligge under sofabordet:



Jeg har næsten lige købt et, men det blev ved med, at overøse min stue med fnuller og så altid beskidt ud, så jeg simpelthen ikke kunne holde det ud mere, nu er det blevet skiftet ud, min datter vil se om hun kan få styr på det andet.
Jeg købte også en lille mikroovn, jeg er ikke så god til at finde ud af om morgenen, hvad jeg vil spise om aftenen, så er mikroovn er jo praktisk, hvis noget skal tø, - eller hvis man lige skulle få lyst til popkorn!
Vi fik også handlet lidt ind, jeg var på jagt efter det Rugbrød, som Malou anbefaler fra ”JUST BAKE” Det kunne jeg altså bare ikke finde nogen steder, -rigtig ærgerligt, det ender med, at Malou må sende det ned til mig.
Vi blev noget sultne og endte på en kinesergrill/restaurant, og fik forårsruller og kylling i karry, det smagte godt, og vi blev meget mætte, så i aften står den ”kun” på en lækker rejemad, der er jo grænser for, hvor meget man kan spise i løbet af en dag, især hvis man vil beholde den nogenlunde slanke linje, som man efterhånden har formået at få.

12 kommentarer:

  1. Til lykke med det pæne tæppe - det tror jeg ikke er i stand til at fnuldre :-)

    En mikroovn er uundværlig til optøning og til tilberedelse af grønsager.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Ellen, - nej det kan vist ikke fnulre, men det har jeg også haft nok af, det var simpelthen for vildt.
    Jeg har altid haft mikroovn, men den var så stor, og da jeg har skiftet alle mine hårde hvidevarer ud, så røg den gamle mikroovn ud, jeg regnede med, at jeg kunne undvære det micro pjat, men det kan jeg ikke.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  3. Hej Vibeke.
    Dejligt tæppe, tror du at Fine kan holde kløerne fra det?
    Det var da ærgeligt at du ikke kunne finde brødet. Det skulle kunne fåes i Coop butikker. Men de er måske ikke nået til Als endnu. Jeg sender gerne, men mon ikke det bliver nogle ret dyre brød :-)
    Jeg håber at du bliver glad for din microovn, og som Ellen påpeger er den uundværlig til at dampe grøntsager i.
    Lækker rejemad, hvad er det for nogle rejer?
    Mvh Malou

    SvarSlet
  4. Hej Malou
    Jeg ved ikke om Fine, måske syntes, at det ser lidt for uslidt ud, - men hvad pokker, hun bor her jo også.
    Vi spurgte i Superbrugsen om det brød, de havde haft det, men det var gået ud af sortimentet sagde de, men det kan jo være, at jeg skal i Kvikly, for at få det, det vil jeg prøve at få min datter til, at se efter.
    De hedder Kutterrejer, og de er rigtig gode.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  5. Og nu har jeg prøvet din ovnret med koteletter, det smagte bare godt :-)

    Tillykke med tæppet og ovn, min mikro bliver mest brugt til grøntsager :-)

    SvarSlet
  6. Hej Lene
    Det glæder mig, at du kunne lide det, -jeg havde set på din blog, at du havde sat det ovnen, mens dig og hunden var ude at gå.
    Microovnen, bliver vist brugt mest til at tø de ting jeg glemmer, at få frem fra fryseren, og til mine morgenboller, men det med grøntsager, er rigtig godt, det kan jeg også finde på,- jeg har aldrig lavet decideret mad i sådan en, det har jeg ikke villet sætte mig ind i, simpel stædighed.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  7. Det er rigtig pænt dit nye tæppe.Det må være dejlig med sotten en strejfetur sammen med datteren.

    SvarSlet
  8. Det var en dejlig tur, vi nød det vist begge to.
    Jeg tror jeg bliver glad for tæppet, det er i hvert tilfælde noget mere praktisk, end det jeg har taget ud.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  9. Det er ikke rart med et tæppe der fnulrer og ser snavset ud. Så kan man aldrig gøre andet end at gøre rent.
    Jeg vil foreslå dig at få kludetæpper. De kan gå i vaskemaskinen. Jeg har to hold til flere steder i huset- et til vaskemaskinen og et til gulvet. Hundene elsker dem og når det bliver nussede kan de bare blive vasket. Det er særdeles nemt og koster ikke en formue. Køber dem i Fakta ind imellem til ca 80 kr.

    SvarSlet
  10. Jeg bruger min mikrobølgeovn meget- til havregrød- til opvarmning af en portion suppe til forret, der var hovedret dagen før, til at varme nogle frosne æbleskiver og spise dem med det samme. Husk at købe et plastiklåg med hul til at sætte over. Jeg ville ikke have en , men ungerne gav os en i julegave et år og min søn påstår jeg bruger den mere end de unge.

    SvarSlet
  11. Hej Karin Grøn
    Jeg har prøvet med en form for kludetæpper, men min kat mente de skulle ligge i en klump, så det var vi ikke helt enige om,- men det er rigtigt, de kan bare smides i vaskemaskinen.
    Det med mikroovnen, jeg troede jeg kunne undvære den helt, men da må jeg give mig, det kan jeg ikke.
    I den tid hvor jeg ingen har haft, har jeg stået næsten hver dag og tænkt,- oh pokkers, men det er heldigvis slut nu.
    Ja jeg vil have fat i et låg, det er ret praktisk.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  12. Det lyder som en rigtig hyggelig og indbringende dag i selskab med din datter - dejligt at du fik dit nye tæppe og en mikrobølgeovn!

    Kinesermad kan smage lækkert, vi nød også kinesisk i lørdags.

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!