14. februar 2009

Slethvar på min måde:


Jeg har drysset safran risen med granatæblekerner



2 pers.
300 - 400 gr. Slethvar fileter
1 porre i tynde ringe
1 gulerod i meget tynde skiver
½ Fennikel i meget tynde skiver
½ Papaya ikke for moden i meget tynde skiver
4 små tomater skåret i både
Saften af 1 lime
1½ dl. hønsefond
20 gr. Smør
Salt, peber
olivenolie
Alle grøntsagerne lægges i et lille fad der kan komme i ovnen, som lige er smurt med lidt olivenolie, øverst lægges Slethvar fileter, læg dem sammen en gang og læg den taglagt hen over grøntsagerne, hæld fonden ved, og læg smørklatter hen over fisken, hæld limesaften over, dæk det hele med noget sølvfolie, og sæt ind i 200 gr. Varm ovn, ca. 30 min.
Server ris til.
Der bliver ikke brugt mange krydderier, det er ikke nødvendig, da grøntsagerne giver en fantastisk smag.

8 kommentarer:

  1. Hej Vibeke.
    Det ser godt ud. Jeg har aldrig været særlig god til at bruge frugt i varme retter. Men jeg elsker granatæblekerner, så det vil jeg prøve.
    Mvh Malou

    SvarSlet
  2. Hej Malou
    Det smager vidunderligt, du skal ikke varme dem, bare drys over.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  3. Jeg synes, det er utroligt smukt, som du bruger farverne, når du laver mad. Granatæblet giver retten det dejligste farvepift!
    Vi har også brugt granatæbler på forskellige måder i den sidste tid ;-)

    SvarSlet
  4. Kære Vibeke.
    Jeg vil bare sige velkommen på min blog og tak for indlægget. Det lyder til du også kender møllen med sundhedssystemet.

    Har suset lidt rundt på din blog og jeg bliver meget inspireret. Det bliver spændende at følge den.
    Mange hilsner

    karin grøn

    SvarSlet
  5. Ja Madame, det er en god og sund spise, Granatæblet har så mange gode sider foruden, at kernerne er smukke så er Granatæblet den ældste, kendte helbredende frugt, alle kan have gavn af frugten, prøv at se her http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=5964/sprog=1/grp=8/menu=3/
    Mvh.Vibeke

    SvarSlet
  6. Kære Karin Grøn
    Velkommen til, og Tak lige måde! Ja jeg har haft lidt slinger i valsen med, med det væsen, men jeg er kommet godt ud på den anden side, bortset fra, at Leddegigten naturligvis ikke er borte.
    Med venlig hilsen
    Vibeke

    SvarSlet
  7. Det ser rigtigt smukt ud med granatæblekernerne - og fisk kan man aldrig få for lidt af!

    Det er absolut en ret jeg vil prøve - tak for dejlig inspiration!

    SvarSlet
  8. Velbekomme Nille, dejligt at opskrifterne kan bruges, - de kerner, smager altså fantastisk
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!