26. februar 2009

Restemad er ikke det værste man har!


I dag stod den på rester fra i går, hvor den stod på Oksesteg i vin og urter.
Jeg pillede de faste urter fra, såsom gulerødder, selleri, pastinak og så lidt løg op ad stegesoen fra igår, det blev skåret i stykker, og det blev et par skiver af kødet også, sådan lidt biksemad-agtig
Derudover brugte jeg en ½ cm. tyk skive bacon i tern
en sjat Soya
en sjat Hp sauce
1 forårsløg i små stykker
6 cherrytomater delt i 4 dele
noget strimlet salat
Kødet og urterne ristes på panden i olie, husk bacon.
Tilsæt Soyasauce og Hpsauce og steg videre så det hele er ordentlig varmet igennem, krydr, hvis det er nødvendig.
Hæld tomater og forårsløg op i panden, vend rundt nogle gange og så skal det op på tallerkenen, drys med det strimlede salat
Det gav en rigtig god smag, og grønsagerne var faste nok, til at stege, uden at det blev "snasket", tomaterne, forårsløget og salaten, gav en frisk smag til retten.
Velbekomme.

2 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig dejligt, Vibeke! En biksemad i luksusudgave med hvad køkkenet byder på.
    Egentlig er det sjovt, så meget man kan 'digte' ud fra, hvad man lige har.
    Min husbond kan til gengæld kun lave mad efter en opskrift - og han står nøje og vejer alt af :o)

    SvarSlet
  2. Kære Madame
    Rester skal jo også bruges, og så er det bare og bruge fantasien, det eneste det kræver er, at man ved hvad der passer sammen.
    At din mand vejer og måler, det er vist naturligt for mænd, når de står i køkkenet derhjemme, og jeg kan i grunden godt forstå det, mænd vil jo have det skal være perfekt, og når man går efter en opskrift, så bør det, jo blive det!
    Jeg tror nu også, at han kan finde på at eksperimentere, blir,det godt, så får du det at vide.
    Kærligst Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!