23. februar 2009

Opgaven lyder: Hvad er blødt hos dig?

I dag starter Mette fra Koselig Koselig op med sit nye initiativ Mandagstema.
Ugens ord er (blødt).
Opgaven lyder: Hvad er blødt hos dig? Hvad får dig til at blive blød?



Mit bud er min kashmirtrøje, jeg troede, at det var noget opreklameret pjat, men nej, - det er noget af det mest bløde og lækre at have på, endelig noget der ikke kradser!
Hvis jeg var blevet spurgt, hvad er det mest irriterende, så havde svaret været min kashmirtrøje! Den er bøvlet at vaske, og den forbistret dyr, og man bliver så afhængig af kashmir, at man vil have mere!

15 kommentarer:

  1. Anonym8:03 AM

    Der verserer mange små, sjove lege rundt omkring :o)
    Jeg har aldrig været den lykkelige af en ægte kashmirting, men jeg kan godt se, at jeg hellere må begynde på mine hårfine hentydninger vedr. den fødselsdagsgave, som jeg forhåbentlig snart skal modtage...

    SvarSlet
  2. Anonym8:04 AM

    Den lykkelige EJER, selvfølgelig. Det er for tidlig morgen, dette her :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den smuk, jeg har også længe ønsket mig en kashmirtrøje, efter at jeg så en lokkende annonce i Politiken.
    Er den koralrød, eller er det billedet der snyder?

    SvarSlet
  4. Kære Mommer
    Ja hvis du kan ønske dig en Kashmir ting, ja så gør det, det er pragtfuld, at have på, men som jeg også skriver, så er det besværlig at vaske, i hvert tilfælde for mig, det har måske med mine dumme gigtfingre at gøre.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  5. Kære Madame, ja den er koralrød, det er jo modefarven lige nu, men det er jeg nu ligeglad med, hvis der er noget jeg kan lide, og kan få det til at passe med det jeg har, og farven klæder mig.
    Jeg har også et sæt med bluse og trøje i beige, det passer jo næsten til alt, og det er altså lækkert, selv om det er besværligt at vaske.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  6. De er så besværlige at vaske - men det er til gengæld det lækreste at iføre sig. Jeg købte 2 cashmere-trøjer i Paris i november, og de har hængt på mig i løbet af vinteren... jeg skal helt sikkert også have flere. De er investeringen værd!

    SvarSlet
  7. Jeg er slet ikke i tvivl om at det må være dejligt at have på, men alt der er besværligt at vaske kommer ikke inden for dørene her ;-)
    Men den farve er så lækker :-)

    SvarSlet
  8. Ja Nille, det bliver heller ikke de sidste jeg køber, uanset besværet, det er også det skønneste strik, jeg nogensinde har ejet, min datter var her da jeg havde købt det første sæt, jeg kunne se på hende, at det materiale, var hun vild med, så jeg sørgede for, at hun fik to bluser, og hun elsker dem simpelthen.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  9. Artig tolkning av dagens tema:0)
    Ha ein fin mandag

    SvarSlet
  10. Kære Lene, jeg forstår godt hvad du mener, og jeg har sagt det samme engang, men ingen regel uden undtagelser.
    Jeg har iøvrigt læst, at man godt kan vaske dem i vaskemaskine, i et pudebetræk på uld eller håndvask, jeg vil prøve det, så ser vi hvad der sker.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  11. Deilig med en myk god kashmir genser:)

    SvarSlet
  12. Nydelig farge på den myke jakken din :-)

    SvarSlet
  13. Morsom løsning på dagens tema, og den jakka så skikkelig myk og deilig ut!

    SvarSlet
  14. så flott tolkning.
    Hva er vel bedre en en deilig genser i kashmir:o)


    Klem fra BEa

    SvarSlet
  15. Tak for kommentarerne til
    Evami, Line, Anemone, Bea's verden, Siw, Aina.
    En blød trøje er ikke det værste man har.
    Kærlig hilsen
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!