14. februar 2009

Noget der ligner Pariserbøf:



Når man nu har lyst til Pariserbøf, og mangler noget af det, der normalt skal på sådan en, så må man tage hvad man har
Jeg brugte
100 gr.oksekød
1 skive Franskbrød (hjemmebagt)
salt, peber
olie
Hak kødet på franksbrødets ene side, krydr. med salt og peber, steg i olie på kødsiden først, ved ikke for hård varme, når du mener kødet har fået nok, vender du og steger den anden side
Læg "pariserbøffen" op på en tallerken evt, med lidt salat, og så fylder du bøffen med det du nu har, af surt og sødt og stærkt.
Jeg havde
Kapers
Peberrod
Syltede agurker
Hakket løg
Tomat relish

Normalt lægger man en rå æggeblomme i midten, men det havde jeg bare ikke lyst til, Hvis du har det lige sådan, kan du erstatte blommen med et pocheret æg.
Min "pariserbøf" smagte bare dejligt, og frokosten var reddet!

10 kommentarer:

  1. Hej Vibeke.
    Det ligner er det rene guf. Er det en hjemmelavet tomat relish?
    Mvh Malou

    SvarSlet
  2. Hej Malou
    Nej, jeg har købt den hos Meyers Køkken, jeg ville smage hvordan han lavede den, og den kan han godt være bekendt, og med hans indstilling til ordentlige råvarer, så tør man jo godt prøve, som jeg tidligere har sagt/skrevet, så kan jeg ikke tåle smagsforstærkere, og det har han ikke brugt, den er faktisk rigtig god.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  3. Hej Vibeke.
    Så tør jeg godt at prøve den. Jeg syntes hans ting er dyre, men lækre.
    Hvor har du købt den?
    Mvh Malou

    SvarSlet
  4. Hej Malou
    Via hans netbutik
    http://www.meyersmadhus.dk/da/webshop/kolonialvarer.html
    Ja det er dyrt, men det er bare godt, jeg vil selv prøve at lave det næste gang mine drivhuse bugner af tomater.
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  5. Jeg synes, at det er lidt pudsigt med de ting, der hedder noget helt andet på et andet sprog - som amerikanerne kalder Wienerbrød for Danish!

    Hernede (og i Frankrig) hedder en pariserbøf Boeuf Tartare - eller Filet Américain! Råt oksekød hedder pr. definition amerikansk filet - og når man ser det på menukortet er det pariserbøf - dog uden peberrod! Jeg elsker den slags mad!

    SvarSlet
  6. Ja Nille, - Kært barn mange navne.
    Jeg elsker den form for mad, især til frokost, det er bare for sjældent, at man tager sig sammen til at lave det, det tar ikke engang lang tid!
    Jeg var i sydfrankrig for nogle år siden, jeg bestilte løgsuppe, jeg fik fiskesuppe, der var vist en progforvikling, smagen fejlede ikke noget, men det så ikke lækkert ud, tværtimod!
    Mvh. Vibeke

    SvarSlet
  7. Hej Vibeke. Jeg har været inde og snuse lidt i hans webshop. Der er vist nok et par steder i Århus, hvor de fører hans produkter. Så jeg går lige på jagt først.
    Tak for tippet.
    Mvh Malou

    SvarSlet
  8. Det ser rigtig lækkert ud, Vibeke! Jeg gør også tit det, at jeg erstatter en mangende ingrediens med noget andet - det går som regel fint. Du har så mange dejlige ideer til os andre - tak for det :-)

    SvarSlet
  9. Anonym3:20 AM

    I wish not agree on it. I assume nice post. Specially the appellation attracted me to review the unscathed story.

    SvarSlet
  10. Anonym1:08 AM

    Amiable fill someone in on and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!