4. februar 2009

Kotelet i folie med pasta

I dag stod menuen på
Kotelet i folie
Til 2 personer skal du bruge
2 store koteletter
2 store tomater
1 løg
olivenolie
1 fed hvidløg
Persille
salt, Peber
50 gr. Champignon
saften af ½ lime
Et par skiver frisk Mozzarella

Koteletterne krydres med salt og peber og brunes på en pande på begge sider i olivenolie. Champignons, tomater, løg og forårsløg skæres i skiver og svitses i skyen, sammen med persille, og saften af en halv lime
Hver kotelet lægges på et stort stykke folie, grønsagerne fordeles på hver kotelet, på toppen lægges Mozzarellaen, hvorefter folien pakkes ved at lægge to modstående sider indover først, derefter de andre to sider, som rulles sammen. De sættes i ovnen ved 170 grader i 45 minutter.
Som tilbehør valgte jeg, måske lidt utradionel, japanske nudler, som jeg efter 3 min. kogning lige vendte på stegepanden, med lidt smør og friskhakket basilikum, - jeg havde lyst til noget pasta, og det smagte vidunderligt, men er det ikke lige dig, - så passer det perfekt med ristede kartoflerbåde.

2 kommentarer:

  1. Anonym12:57 PM

    Det ser meget lækkert ud, Vibeke, men jeg ville nok drøne nogle grøntsager ned på tallerkenen også. Tak for en spændende opskrift :o)

    SvarSlet
  2. Ja Madame det kunne man også godt, og det havde jeg også gjort, hvis det havde været kartofler som tilbehør.
    Venlig hilsen
    Vibeke

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!