11. februar 2009

Farstærte med porrer og tomatsauce

Jeg mangler lidt pålæg, og lidt til at tage ud af fryseren, de dage, hvor lysten til at lave mad, ikke rigtig er til stede, så derfor blev valget
Farstærte med porrer med tomatsauce
600 gr. Hakket Svinekød
1 lille hakket løg
2 dl. rasp
1 dl. vand
2 æg
salt, peber
Tørret timian
200 gr, porrer, (jeg brugte dybfrosne, og lod dem næsten tø)

Alt blandes i rækkefølge, og presses ud i et tærtefad
3 tomater
150 gr. Reven ost
oregano
bacon i skiver
Dette lægges på kød tærten i rækkefølge, sættes ind i 190 gr. varm ovn i ca. 45 min
.

Tomatsauce
1fed hvidløg
!lille chili
basilikum tørret eller frisk
1 dåse hakkede tomater
Lidt olivenolie
Evt. en anelse sukker

Hæld olivenolie i en kasserolle, og svits chili og hvidløg et kort øjeblik. Tilsæt de hakkede tomater, samt basilikum, salt og peber og varm op til saucen koger, smag til, hvis den er for syrlig, så brug en lille anelse sukke, til at justere med, jeg sjattede også noget fløde i saucen.
Jeg valgte kartofler til idag, men pasta penne, vendt i saucen vil også være perfekt.

2 kommentarer:

  1. Mums, det ser lækkert ud. Og lige til at gå til. Det må jeg prøve en dag. Mvh Malou

    SvarSlet
  2. Det ser fantastisk lækkert ud, Vibeke! Det er lige en ret efter vores msagsløg - tak for spændende inspiration, som jeg vil prøve ;-)

    SvarSlet

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!