28. januar 2009

Restemad

Jeg bor i et gammelt hus fra 1775, med en enorm have, det med haven er et problem, nu da jeg er blevet alene, - min mand blev trafikdræbt sidste år, tidligt på året, og det var hans store hobby,som man så kan regne ud, var sidste havesæson ikke noget at skrive om, den var elendig, til trods for, at min bror hjalp mig en del,- han har også sin egen have at passe, og jeg kunne ikke finde kræfterne, - nu begynder man så småt, at tænke på den nye sæson, det kan altså gøre en helt deprimeret.
Jeg elsker afgrøderne fra haven, arbejdet med at få det passet, det er ikke lige min stærke side, men lidt skal der gøres.
Jeg har også høns i baghaven, de må have en større hønsegård, den er stor i forvejen, men jo større den er, jo mindre have at passe, sådan må det blive.
I dag slipper jeg let omkring middagsmaden, jeg har stadig en kalverulle tilbage, den bliver skåret i skiver, lagt i et lille ildfast fad, med resten af saucen, det hele bliver dækket med en fast kartoffel – selleri - løg mos, som jeg så blev lavet i TV for lang tid siden, den smager himmelsk, - det hele kommer i ovnen ca. 30 min. på 160 gr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!