30. januar 2009

Friskkogt torskerogn


Der er kommet friske varer fra Skagenfood.dk
Jeg havde bestilt frisk Torskerogn, - da det er sæson netop nu!
Sådan koges torskerogn:
Pak ”bukserne” løseligt i bagepapir og pochér dem stille lige omkring kogepunktet i saltet vand med lidt eddike i ca. 15 – 45 minutter, alt efter størrelse Hæld vandet fra og lad bukserne trække til de er kolde. Derefter kan torskerognen skæres i skiver, spises varm som middagsret, stegt i smør, eller bruges som pålæg.
Jeg delte ”buksen” op i passende portioner efter kogning og afkøling, og frøs dem.
Det blev også min aftens mad, jeg ristede bare nogle skiver rogn, og lavede en lille portion stuvede kartofler til,(i Bechamelsauce) lidt remoulade på kanten af tallerkenen og både af citron, og så var det bare perfekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at kommentere mine indlæg, det er hyggeligt med lidt respons!